På storebrand.no brukes informasjonskapsler ("cookies") til å få statistikk over bruk av sidene våre og for å gi ekstra funksjonalitet til deg. Vi kan også bruke cookies i forbindelse med markedsføring av våre produkter og tjenester. Ved å fortsette å bruke siden bekrefter du at du godtar det. Mer info om hvordan vi bruker cookies.

Lån til bolig

Du får gode betingelser hos oss hvis du trenger lån til bolig, bygging eller oppussing. Vi tilpasser lånet til din økonomi.

Banksparing

Det er smart å ha litt ekstra på sparekontoen i tilfelle det skulle dukke opp uforutsette utgifter. Et par månedslønninger er en god start.

Konto og kort

Vi har kontoen og kortene du trenger i hverdagen. Du kan enkelt følge med og betale regninger i nettbanken.

Nett og mobil

Med våre nett- og mobiltjenester kan du enkelt og effektivt bruke banken når og hvor det måtte passe deg best.

Ofte stilte spørsmål

  • Hvor mye kan jeg låne?

    Et grovt anslag sier at du totalt kan låne fire ganger årlig inntekt. Er dere to om lånet, tar du med partnerens inntekt også.

    Vurder også utgiftene. Vær romslig — men realistisk — når du beregner disse. Ta høyde for alle planlagte endringer som vil påvirke dine inntekter og utgifter. For eksempel at du planlegger å få barn, eller at du snart blir pensjonist.

  • Hvordan bestiller jeg SMS-varsling?

    Under Banktjenester/Varslinger i nettbanken kan du bestille SMS-varsling og få melding om saldo eller manglende dekning på konto.

  • Hvordan får jeg telefonkode til mobilbanken?

    Under Banktjenester/Ny telefonkode i nettbanken kan du endre eller bestille telefonkode. Telefonkoden bruker du når du skal logge deg på mobilbanken eller telebanken.

  • Betalinger til utlandet

    Har du konto i Storebrand Bank kan du på en enkel og sikker måte overføre penger til mottakers konto i utlandet.

    For å gjennomføre betalingen trenger du

    • Mottakers IBAN-/kontonummer
    • Mottakerbankens SWIFT/BIC-adresse
    • Mottakers navn og adresse
    • Valutasort du ønsker å betale i

    Betalinger til utlandet finner du under fanen Betaling i nettbanken.

Illustrasjon av bankkort med hengelås.

Sperre kort

Du må sperre kortet ditt så raskt som mulig, hvis du har mistet det eller hvis noen har fått kjennskap til PIN-koden din. Du kan sperre kortet i mobilbanken, i nettbanken eller på telefon 08880.

Nytt kort bestiller du i nettbanken.