Kundeservice
Vi hjelper deg med bank, forsikring, sparing og pensjon.
Sjekk først om du selv kan ordne det du vil ha gjort. Hvis ikke, kontakt oss via chat eller telefon.
Er du bedriftskunde? Gå til kundeservice for bedrift.
Forsikring
-
add
Hvordan går det med forsikringssaken min?
Hvis du har meldt en skade
Du trenger antagelig ikke å ringe oss. Du kan enkelt logge inn og sjekke hvordan det går med skadesaken din, stille spørsmål eller sende inn mer informasjon.
I skadesaken finner du også telefonnummer direkte til din saksbehandler, som er tilgjengelig for deg hverdager mellom 10 og 15.
Du får alltid en SMS eller e-post når saken din er ferdig behandlet.
Hvis du har søkt om personforsikring
Hvis du lurer på hvordan det går med søknaden, bruk denne lenken for å sjekke.
-
add
Jeg trenger veihjelp eller berging
Hvis du er i Norge kan veihjelp bestilles fra sosveihjelp.no og på telefon +47 22 48 90 00.
Om du er i utlandet kan du kontakte SOS Veihjelp på telefon +47 22 48 90 00
Hvis du trenger akutt hjelp, ring først nødnummer. Du kan melde fra til oss når ting har roet seg.Nødnumre
Brannvesen: 110
Politi: 112
Ambulanse: 113 -
add
Jeg vil melde en skadesak
Hvis du ønsker å bruke forsikringen din må du melde fra til oss om hvilken skade som har oppstått.
Det gjør du raskt og enkelt fra Meld skade-siden.
Senere kan du fra samme side logge inn og følge med på hvordan behandlingen av saken din går.
Medlem av Akademikerne?
Gå til sidene for din forening og meld skaden derfra.
-
add
Jeg vil ha et samletilbud på alle forsikringene jeg trenger
Det er en god idé! Vi gir ekstra rabatt når du kjøper minst tre forsikringer fra oss, så du får en bedre pris på den måten enn dersom du bare sammenligner våre priser på forsikring enkeltvis.
Foreløpig kan vi ikke gi deg samletilbud på nettsidene våre, men ta kontakt med oss så er vi på det.
Ring +47 915 08880 -
add
Hvilke rabatter kan jeg få?
Hvis du sjekker pris på storebrand.no uten å logge inn og bare på enkeltforsikringer får du kanskje ikke opp den beste prisen du kunne fått.
Her er noen muligheter du kan gå glipp av:
Storebrand Fordel
Hvis arbeidsgiveren din sparer til pensjon for deg hos Storebrand får du 20 prosent rabatt på skadeforsikring. Den rabatten ser du bare hvis du logger inn og sjekker pris.
Likedan kan du ved å logge inn se at Storebrand Fordel gir deg en fordelspris på helseforsikring, uføreforsikring og "Kritisk sykdom". På livsforsikring, barneforsikring og gravid- og spedbarnforsikring er det ingen fordelspris.
Samlerabatt
Du kan få samlerabatt hvis du kjøper minst tre forsikringer. Den rabatten ser du først når du legger til den tredje forsikringen i handlekurven.
Nettrabatt
Når du kjøper skadeforsikring ("forsikring av ting") selvbetjent på nettsidene våre gir vi deg nettrabatt som er en oppstartsrabatt. Denne rabatten gjelder bare det første året.
Foreningsrabatt
Gjennom medlemskap i blant annet Akademikerne og Huseierne kan du få både ekstra rabatt og i noen tilfeller ekstra gode vilkår. Sjekk foreningssidene dine for info.
Andre rabatter
Storebrand samarbeider med Coop om forsikring, og du kan få både rabatt og andre fordeler som Coop-medlem.
Vi har også et fordelsprogram for bankkunder, Storebrand Fram, som gir deg visse fordeler og rabatter.
-
add
Jeg vil melde et dødsfall
Vi blir automatisk varslet av folkeregisteret om alle dødsfall i Norge.
For mer informasjon og innsendelse av dokumenter kan du besøke egen side med informasjon til etterlatte.
-
add
Hvorfor er fakturaen min høyere enn vanlig?
Her er noen av de vanligste årsakene til at prisen har endret seg.
Det er din første faktura fra oss
Vi sender ut faktura én gang i måneden. Første faktura kan derfor gjelde en lengre eller kortere periode enn vanlig. Perioden finner du på fakturaen, og du finner kopi av faktura i fakturaarkivet .
Endringer på forsikringene
Endringer på forsikringene kan påvirke fakturaen. Har du gjort en endring som medfører økning i pris, vil endringen inkluderes på neste faktura. Du kan derfor få en høyere faktura.
Har du gjort en endring som medfører reduksjon i pris, vil for mye innbetalt bli trukket fra på neste faktura.
Vi anbefaler at du alltid betaler fakturaen din som mottatt, da eventuelle endringer vil komme på neste faktura.
Fornyelse
Din forsikringsavtale gjelder for ett år av gangen og fornyes automatisk. Prisene indeksreguleres ved hovedforfall, på lik linje med at priser ellers i markedet stiger. Prisen på forsikringen tar utgangspunkt i hvilken risiko det er for at det blir forsikringsutbetaling. Hvis forsikringsutbetalingene øker, vil dette også påvirke prisen.
Du finner fornyelsesdokumentet med dine nye priser inne på min side på Storebrand.no.
Dokumentet finner du under «forsikringsoversikt» og «mine forsikringsdokumenter».
Bonusendring på bilforsikring
Hvis bonus skal overføres fra et tidligere selskap, vil vi sende bonusforespørsel. Hvis tidligere selskap informerer om en annen bonus, enn det vi har forespurt, vil vi endre bonus hos oss. Endringen skjer tilbake til startdato på forsikringen. Dette vil også kunne påvirke prisen på din forsikring.
-
add
Hvorfor har prisen på forsikringen min gått opp?
Pris på forsikring vil variere fra år til år.
Første gang du kjøper en forsikring beregnes prisen ut ifra hva du vil forsikre, hvor du bor, hvem du er, og hvor sannsynlig forskjellige hendelser er.
Sannsynligheten for hendelser du forsikrer deg mot kan endre seg. Kanskje bor du i et område hvor det blir flere oversvømmelser eller innbrudd enn det har vært tidligere. Da kan forsikringen bli dyrere.
Likedan kan prisen gå ned, hvis du for eksempel har en bil som blir mindre verdt eller viser seg å være en modell som har mindre skader enn forventet. Du kan også kjøpe flere forsikringer enn du hadde før, og dermed oppnå samlerabatt.
Det er vanlig at prisen justeres opp litt etter ett år, fordi da utløper nettrabatten som vi gir til nye kunder som selv kjøper forsikring på nett.
Medlemmer av foreninger kan få ny pris hvert år som følge av forandringer i betingelsene som foreningen og Storebrand blir enige om.
For forsikring av liv og helse er det vanlig at prisen øker med alderen til den som er forsikret. I tillegg justeres både størrelsen på utbetalinger og prisen på forsikring i takt med inflasjonen, sånn at du bevarer hvor godt sikret du er.
-
add
Hvor finner jeg forsikringsdokumentene mine?
Logg inn på dine sider og gå til «Min forsikringsoversikt». Der finner du dine forsikringsbevis, også kalt polisedokument.
Derfra kan du trykke på den polisen du ønsker mer informasjon om, under «se detaljer og endre». Her finner du oversikt over hva som inngår i din forsikring, og kan laste ned forsikringsbeviset.Ønsker du oversikt over fornyelser kan du gå til dokumentarkivet .
-
add
Hvor finner jeg mine fakturaer og siste innbetalinger?
Du kan få oversikt over dine forsikringsfakturaer i fakturaarkivet. Her vil du kunne se hvilke fakturaer som er betalt og eventuelle utestående fakturaer.
Er du innlogget trykker du deg inn på «Min forsikringsoversikt» og videre til «Fakturaer».Under «Fakturaoversikt» vil du se dine gjeldende fakturaer og hva som er status i forhold til betaling. Ønsker du å se når du sist innbetalte til oss, finner du dette under «Betalinger».
Til fakturaarkivet
Hvis du er kunde i Storebrand bank vil du også finne e-faktura i mobil- og nettbanken. I mobilbanken er det et eget menypunkt. I nettbanken finner du det under «betalinger». -
add
Jeg vil melde om arbeidsuførhet
Har du personalforsikring eller pensjonsavtale gjennom din nåværende arbeidsgiver, skal arbeidsgiver varsle oss når du har vært sykemeldt i 12 måneder. Da får du en e-post fra oss med elektronisk søknadsskjema etter at arbeidsgiveren har varslet. Dersom du ikke har hørt noe fra oss etter du har passert maksdato for sykepenger, ber vi deg ta kontakt med arbeidsgiveren din.
Hvis du kun har fripoliser eller uføreforsikring du har tegnet privat i Storebrand, kan du fylle ut søknadsskjema som du finner her.
-
add
Hvordan melder jeg om endring i min uføresak?
Har du en løpende utbetaling av uførepensjon fra oss og du skal melde om endring i din arbeidsevne, kan du sende en melding her. Vi ber deg opplyse hva endringen gjelder og hvilken dato endringen gjelder fra.
Skal du sende vedtak om arbeidsavklaringspenger eller uføretrygd til oss, kan du sende dette her. -
add
Hvordan kan jeg sende skifteattest til dere?
Skal du sende skifteattest, formuesfullmakt, bostedsbevis, bostyrerattest, bekreftelse på ID eller annen dokumentasjon i en pågående oppgjørssak, kan du sende en melding her.
-
add
Hvordan sende inn dokumentasjon i forbindelse med oppgjør?
Hvis du har en åpen forsikringssak, logg inn og legg til opplysninger. På samme side kan du også se hvor i saksgangen din sak ligger.
Hvis du har spørsmål om hva du skal gjøre, ring oss eller chat med oss i åpningstiden.
I disse tilfellene kan du logge inn og sende en melding eller dokumentasjon og tilleggsopplysninger:
- Sende inn vedtak om arbeidsavklaringspenger eller uføretrygd
- Sende oppdaterte opplysninger i en uføresak
- Sende skifteattest
- Sende oss kontonummer for utbetaling av pensjon -
add
Hva gjør jeg ved en flystreik?
Reiseforsikringen omfatter ikke tap, skade eller merutgifter som direkte eller indirekte har sammenheng med streik, lockout eller annen form for arbeidskonflikt som inntreffer mens du er på reise.
Flyplasser rammes til tider av streik, kø og forsinkelser. Reiseforsikringen dekker ikke forsinkelse eller kansellert reise som følge av kø, bemanningsproblem eller streik, men du har rett på erstatning fra flyselskapet. Du må derfor rette ditt krav til ansvarlig flyselskap.
Selv om det er en risiko for at din reise blir kansellert, så er det viktig at du ikke avbestiller. Hvis du tar kontakt med flyselskapet for å avbestille, mister du din rett til å kreve refusjon. Vi anbefaler derfor at du venter til flyet eventuelt blir kansellert. Da beholder du rettighetene dine.
Dersom du ikke har fått melding om at flyet er kansellert, så anta at flyet går som planlagt. Møt opp på flyplassen i god tid.
Flyselskapet er ansvarlig dersom reisen din blir kansellert. Dette gjelder uavhengig av hva som er årsaken, også ved streik. Dersom flyet blir kansellert eller er forsinket, kan du ha krav på:
- Ombooking
- Pengene tilbake
- Økonomisk kompensasjon
Om og hvor mye avhenger av årsaken til forsinkelsen eller kansellering, når du fikk melding om endring, lengde og flystrekning. Du kan sjekke hva du har krav på hos Forbrukerrådet.
Bank
-
add
Hvordan opprette en Avtalegiro?
Det er enkelt for deg å opprette Avtalegiro selv.
Enklest er det i forbindelse med regningsbetaling. Når du har betalt en faktura eller eFaktura i nettbanken, dukker valget "Opprett Avtalegiro" opp på kvitteringssiden. Velg det, så blir neste regning automatisk betalt.
Du må velge et maksimumsbeløp for automatisk betaling. Vurder om fremtidige betalinger kan ligge på et høyere beløp enn denne gangen. Velg i så fall en grense som tar høyde for det.
Den andre måten å gjøre det på er i nettbanken, på denne måten:
Meny ->
Betalinger ->
Avtalegiro og faste betalinger ->
Opprett ny avtaleDer kan du også flytte avtalegiro fra andre banker. Følg samme oppskrift som over, men klikk på knappen med de tre prikkene i stedet for "Opprett ny avtale".
-
add
Hvordan bestiller jeg BankID?
Før du bestiller, husk at du kan logge inn også hos oss med BankID fra andre banker.
BankID bestiller du i nettbanken, under valget
Meny ->
Innstillinger (der navnet ditt vises) ->
BankID
Følg instruksjonene som gis. Om du ikke har legitimert deg for oss før, så må du gjøre det nå før vi kan utstede en BankID til deg. Det får du i så fall beskjed om, og du må da legitimere deg hos din nærmeste "Post i Butikk".
bank id banid -
add
Hva betyr feilmeldingen jeg får fra BankID?
Hvis du får beskjed om at din BankID er sperret må vi hjelpe deg. Ring oss eller chat med oss, så ordner vi det.
Av og til kan du dessverre også oppleve noen mindre forståelige feilmeldinger ved bruk av BankID.
Vi har samlet en liste av mulige forklaringer på en egen side , så sjekk gjerne der før du sender oss en melding.
bank id banid -
add
Hva gjør jeg med ukjente bevegelser på kontoen min?
I nettbanken kan du finne detaljer om hva en overføring av penger til eller fra kontoen gjelder. Klikk deg inn på riktig konto og sjekk listen over bevegelser og transaksjoner der. Klikk på den overføringen du vil sjekke.
Der finner du kanskje navnet på et selskap som håndterer betaling for en restaurant, en nettbutikk eller lignende. Tenk igjennom om beløpet og tidspunktet stemmer med noe du gjorde eller et sted du var.
Hvis du mistenker at noe ikke stemmer må du ringe oss eller chatte med oss så snart som mulig. I nettbanken kan du selv sperre kort som har blitt brukt til ukjente betalinger.
-
add
Hvordan gjør jeg betaling til utlandet?
I mange tilfeller kan du betale med bankkort direkte på utenlandske nettsteder.
I noen tilfeller kan du bli bedt om å betale via nettbanken, og det er ikke like enkelt som når du skal betale til mottakere i Norge. Det skyldes blant annet egne rutiner som skal motvirke mulig hvitvasking og flytting av penger til land som det finnes sanksjoner mot.
Det kan være litt komplisert, avhengig av hvilket land det gjelder, med egne koder for SWIFT og BIC og IBAN og så videre.
Vi har laget en side som forklarer hvordan du får det til.
Blant annet må du kanskje logge inn og aktivere utenlandsbetaling for kontoen din.
-
add
Jeg har byttet adresse, telefonnummer eller e-post
Om du flytter til ny adresse får vi beskjed om det fra folkeregisteret innen 14 dager. Du trenger ikke å kontakte oss.
Når du logger inn vil du jevnlig bli bedt om å bekrefte at din kontaktinformasjon fremdeles er riktig. Da kan du oppdatere informasjonen.
Ellers kan du også når som helst legge inn nytt telefonnummer eller e-postadresse i nettbanken under
Meny ->
Innstillinger (der navnet ditt vises)
Min kontaktinformasjon
-
add
Hvordan kan jeg dele konto med en annen?
Du kan gi en annen person disposisjonsrett til en konto du eier, og den personen kan også få et eget bankkort for kontoen.
Du må altså først ha eller opprette en ny konto, og deretter kan du dele kontoen med en annen. Den andre personen må også være kunde i Storebrand Bank.
Klikk her for å bestille felleskonto. Du må selvfølgelig være innlogget for å kunne gjøre dette.
-
add
Hvordan opprette depositumskonto?
Medlemmer av Huseierne kan opprette en depositumskonto i Storebrand Bank, og det er gratis.
depositumkonto
-
add
Hvordan avslutter jeg en bankkonto?
Du kan enkelt selv avslutte en bankkonto. Du må bare logge inn og fylle ut et skjema hvor du velger hvilken konto som skal avsluttes og hvilket kontonummer vi skal overføre restbeløp og eventuelle renter til.
-
add
Jeg vil bestille eller avslutte et bankkort
Du kan bestille nytt eller sperre/avslutte et eksisterende bankkort i nettbanken, her:
Meny ->
Kort ->
Mine kort
Når du avslutter et kort er du også selv ansvarlig for å klippe i stykker det aktuelle kortet.
-
add
Kan jeg få avdragsfritt lån en stund?
Avdragsfrihet betyr at du betaler rente på lånet, men du betaler ikke ned på selve lånet. Lånet minker altså ikke i størrelse, selv om du fortsetter å betale et beløp hver måned.
Hvis belåningsgraden på boligen din er under 60 % kan du logge inn og søke om avdragsfrihet i inntil 6 måneder. Om belåningsgraden er over 60 % må du også kort fortelle hvorfor du ønsker det, og det er da ikke automatisk gitt at du får avdragsfrihet.
-
add
Hvordan får jeg best sparerente?
Frem til du kjøper din første bolig er BSU ofte det beste alternativet hvis du er under 34 år gammel.
Om du kan binde sparepengene i seks måneder får du god rente med Fastrenteinnskudd.
Hvis du ser etter en tradisjonell høyrentekonto, så har vi selvfølgelig det også: Høyrentekonto.
I tillegg til banksparing kan du også vurdere å spare i fond, men da vet du altså aldri på forhånd hva du vil tjene eller tape på det.
-
add
Hva om jeg ønsker å ta ut penger fra fastrenteinnskudd?
I utgangspunktet er fastrenteinnskuddet ditt låst ut bindingstiden.
Hvis du likevel er nødt til å ta ut penger, må du betale et gebyr på 1 000 kroner pluss 1 prosent av uttaksbeløpet.
-
add
Jeg trenger hjelp med en gang!
Hvis du har mistet eller blitt frastjålet et bankkort, eller du ser mistenkelige transaksjoner eller av andre grunner tror at du er utsatt for et svindelforsøk, kan du logge inn i nettbanken og selv sperre kortet.
Er det krise kan du selvfølgelig også ringe oss og få hjelp døgnet rundt.
Bruk det vanlige telefonnummeret vårt, +47 915 08880.
-
add
Jeg vil endre terminbeløp
Du kan helt selvbetjent søke om å endre terminbeløpet du betaler på lånet ditt.
Storebrand vurderer om vi kan innfri ønsket ditt. Om nødvendig innhenter vi en kredittsjekk. Du får raskt beskjed om utfallet.
Søk om endring fra denne siden.
Fra samme side kan du også søke om avdragsfrihet i en periode, eller du kan endre nedbetalingstid for lånet. Du kan også be om å få endret hvilken dag i måneden betalingen skal skje, og fra hvilket kontonummer lånet skal betales.
-
add
Hvilken lånerente tilbyr Storebrand?
Du finner vår oppdaterte beste lånerente på boliglånsiden.
Storebrand tilbyr ikke billån, men du kan ta opp et rammelån, det vil si et ekstra lån med sikkerhet i boligen din, og så velger du selv om du bruker pengene til for eksempel å kjøpe bil.
-
add
Hva koster banktjenester?
På denne siden finner du et PDF-dokument som viser prisen på hva det koster å være kunde i Storebrand Bank. Det inkluderer både renter på lån og innskudd, pluss diverse gebyrer.
På samme side finner du også et arkiv som viser tidligere priser, også på produkter og tjenester som vi ikke lenger tilbyr.
-
add
Jeg vil sperre et bankkort
Hvis du har mistet eller blitt frastjålet et bankkort kan du logge inn i nettbanken og selv sperre kortet med en gang.
Er det krise kan du selvfølgelig også ringe oss og få hjelp døgnet rundt.
Bruk det vanlige telefonnummeret vårt, +47 915 08880.
Fond
-
add
Hvilket fond bør jeg kjøpe?
Før du velger sparing i fond er det viktig at du skjønner hvilken risiko du tar og hva du har å velge mellom.
Vi tilbyr en spare-app, Kron, som hjelper deg med å finne og kjøpe fond som passer for deg.
-
add
Kan jeg kjøpe fond til barn?
Vi gjør det enkelt både for foreldre, besteforeldre og andre givere å spare til barn. Det er noen ting å tenke på når det gjelder i hvem sitt navn sparingen skal gjøres, så start med å sette deg inn i det.
-
add
Hvordan endre konto for spareavtale?
Vi kan dessverre ikke endre konto for spareavtale, fordi avtalegiro er en sak mellom deg og banken din.
Det du kan gjøre er å avslutte den spareavtalen du har, og så opprette en ny spareavtale knyttet til den kontoen du nå vil bruke.
I Smart pensjon gjør du det ved å klikke deg inn på aktuell spareavtale, og så velge "Endre månedlig sparing".
-
add
Hvordan selge fond for et dødsbo?
Når noen dør i Norge får Storebrand normalt automatisk beskjed fra folkeregisteret. Vi kontakter de etterlatte og hjelper til med å ordne opp.
Hvis den avdøde eide fond må fondene selges for å gjennomføre arveoppgjøret. For å gjøre det må du logge inn og sende oss en sikker melding, som må inneholde følgende vedlegg/bilder:
- Kopi av skifteattest eller uskifteattest - Kopi av gyldig legitimasjon for alle involverte (pass, nasjonalt ID-kort, norsk førerkort eller bankkort med bilde). Det er viktig at både bilde, signatur og fødselsnummer er godt synlig.
Du må også angi kontonummer for bankkontoen beløpet skal utbetales til. Eventuelt kan du velge overføring til en aksjesparekonto eller investorkonto i Storebrand.
Pensjon
-
add
Jeg vil starte pensjonsutbetalingen min
Bruk tjenesten Smart pensjon.
Der kan du sjekke hva du vil få utbetalt om du starter pensjonsutbetaling nå eller senere, og du kan starte pensjonsuttak.
Du får tilsendt en e-post med bekreftelse på at vi har tatt imot ønsket ditt.
Les gjerne også om hvordan du kan forberede deg på å bli pensjonist.
-
add
Endre kontonummer for utbetaling av pensjon
Logg inn og velg "Pensjon" fra menyen på de påloggede sidene.
Hvis du har en pensjon under utbetaling finner du en utbetalingsoversikt der. Derfra kan du endre kontonummeret vi betaler ut pensjonen din til.
Merk at kontoen må være registrert i ditt navn og at endringen vil gjelde fra inneværende eller neste måned, avhengig av når du melder endringen til oss.
-
add
Hvor finner jeg oversikt over mine pensjonsutbetalinger?
Oversikt over pensjonsutbetalinger finner du i utbetalingsoversikten.
-
add
AFP - Avtalefestet pensjon
For spørsmål om utbetalinger og endringer i din AFP må du henvende deg til NAV.
-
add
Jeg vil melde et dødsfall
Du trenger antagelig ikke å gi oss beskjed.
Vi blir automatisk varslet av folkeregisteret om alle dødsfall i Norge.
Har du ikke hørt fra oss innen tre uker kan du logge inn og sende oss en melding. Om dødsfallet skjedde utenfor Norge hjelper det om du sender oss en kopi av dødsfallsattesten.
Se også egen side med informasjon til etterlatte.
Kontakt oss
Velg område
Åpningstider for bank
Bemannet hverdager 9–19.
Chatbot er alltid tilgjengelig.
Åpent for alle tjenester hverdager 9–16.
Døgnåpent for:
- sperring av kort
- varsel om svindel
- problemer med innlogging i nettbank og mobilbank
Åpningstider for forsikring
Bemannet hverdager 9–19.
Chatbot er alltid tilgjengelig.
Alle tjenester hverdager 8–19 og lørdag 9–16.
Akutt hjelp og veihjelp har døgnåpent.
Oppgjør / skadesaker: Hverdager 10–15.
Sende inn opplysninger
Medlem av Akademikerne Pluss
eller
Åpningstider for sparing og pensjon
Bemannet hverdager 9–19.
Chatbot er alltid tilgjengelig.
Alle tjenester: hverdager 9–16.
Oversikt over din pensjon
Du får best overblikk ved å logge inn på tjenesten Smart pensjon.
Åpningstider for bank
Bemannet hverdager 9–16.
Chatbot er alltid tilgjengelig.
Åpent for alle tjenester hverdager 9–16.
Døgnåpent for:
- sperring av kort
- varsel om svindel
- problemer med innlogging i nettbank og mobilbank
Åpningstider for forsikring
Bemannet hverdager 9–19.
Chatbot er alltid tilgjengelig.
Alle tjenester hverdager 8–19 og lørdag 9–16.
Akutt hjelp og veihjelp har døgnåpent.
Oppgjør / skadesaker: Hverdager 10–15.
Sende inn opplysninger
Medlem av Akademikerne Pluss
eller
Åpningstider for sparing og pensjon
Bemannet hverdager 9–16.
Chatbot er alltid tilgjengelig.
Alle tjenester: hverdager 9–16.
Oversikt over din pensjon
Du får best overblikk ved å logge inn på tjenesten Smart pensjon.
Skriv til oss
I åpningstiden:
Chatten vår er bemannet i åpningstiden og svarer deg på alt chatboten vår ikke kan hjelpe deg med.
Utenfor åpningstiden:
Chatboten vår er alltid på jobb og kan gi deg svaret på det aller meste. Hvis den ikke kan hjelpe deg, kan du logge deg inn og
sende oss en melding.
Medlem av Akademikerne Pluss
Følg skadesaken din
Logg inn på «Mine skadesaker» for å se hvordan det går med saken din. Der kan du også sende oss spørsmål og tilleggsopplysninger.
Her finner du oss
Besøksadresse
Professor Kohts vei 9, Lysaker
Postadresse
Postboks 500, 1327 Lysaker
Organisasjonsnummer
NO 916 300 484
Hjelp oss til å bli bedre
Mye kan løse seg ved å ta en telefon til oss. Om du er misfornøyd med kundebehandling, produkt eller annet, hjelper vi deg raskest om du kontakter oss på telefon eller chat.
Vi tar gjerne imot både spørsmål og andre tilbakemeldinger.