Illustrasjonsfoto: valmuer

Vil du klage?

Hvis du er misfornøyd, vil vi gjerne høre om det. Det er mye vi kan løse sammen.

Snakk med oss

Å kontakte oss på telefon eller chat, er ofte den raskeste måten å få løst klagen din på.

Har du en pågående forsikringssak kan du også logge inn og kontakte din saksbehander direkte.

Start chat

Send en skriftlig klage

Du har også mulighet til å sende oss en skriftlig og formell klage.

Behandlingstiden er fra to til fire uker. Du får alltid et foreløpig svar innen 15 dager.

Mer om hvordan vi behandler klager

Andre klagemuligheter

Blir vi ikke enige, har du flere klagemuligheter.

  • For å kunne klage inn for Finansklagenemnda, må du først forsøke å løse saken direkte med oss. Kommer vi ikke til enighet, kan du ta saken din videre til Finansklagenemnda.

    Finansklagenemda er bransjens uavhengige klageorgan for privatpersoner og behandler tvister mellom bank-/forsikringsselskap og deres kunder.

    Send saken til Finansklagenemda

  • Dersom du mener vi har gjort en feil i saksbehandlingen, kan du anke vedtaket til Trygderetten.

    Mer om retten til å anke til trygderetten

  • Hvis du har handlet på nett og ønsker å klage, kan du bruke EU-kommisjonens klageportal. Portalen er spesielt nyttig hvis du bor i et annet EU/EØS-land.

    I skjemaet blir du bedt om å oppgi Storebrands e-postadresse. Da skal du skrive inn: complaints@storebrand.no.

    Viktig: Denne e-postadressen skal du bare bruke som kontaktinformasjon i EU-portalen. Den skal ikke brukes til å sende klagen direkte til oss.

    Til EU-kommisjonens klageportal

  • Forbrukertilsynet og Markedsrådet passer på at forsikringsselskaper følger reglene i forsikringsavtaleloven.

    Hvis du vil klage til dem, finner du mer informasjon på deres nettsider.

    Til Forbrukertilsynet

    Til Markedsrådet