Snakk med oss
Å kontakte oss på telefon eller chat, er ofte den raskeste måten å få løst klagen din på.
Har du en pågående forsikringssak kan du også logge inn og kontakte din saksbehander direkte.
Start chat
Send en skriftlig klage
Du har også mulighet til å sende oss en skriftlig og formell klage.
Behandlingstiden er fra to til fire uker. Du får alltid et foreløpig svar innen 15 dager.
Andre klagemuligheter
Blir vi ikke enige, har du flere klagemuligheter.
-
For å kunne klage inn for Finansklagenemnda, må du først forsøke å løse saken direkte med oss. Kommer vi ikke til enighet, kan du ta saken din videre til Finansklagenemnda.
Finansklagenemda er bransjens uavhengige klageorgan for privatpersoner og behandler tvister mellom bank-/forsikringsselskap og deres kunder.
-
Dersom du mener vi har gjort en feil i saksbehandlingen, kan du anke vedtaket til Trygderetten.
-
Hvis du har handlet på nett og ønsker å klage, kan du bruke EU-kommisjonens klageportal. Portalen er spesielt nyttig hvis du bor i et annet EU/EØS-land.
I skjemaet blir du bedt om å oppgi Storebrands e-postadresse. Da skal du skrive inn: complaints@storebrand.no.
Viktig: Denne e-postadressen skal du bare bruke som kontaktinformasjon i EU-portalen. Den skal ikke brukes til å sende klagen direkte til oss.
-
Forbrukertilsynet og Markedsrådet passer på at forsikringsselskaper følger reglene i forsikringsavtaleloven.
Hvis du vil klage til dem, finner du mer informasjon på deres nettsider.