Danica Pensjon blir en del av Storebrand

1. juli 2022 ble Danica Pensjon kjøpt av Storebrand. Kundeforholdet ditt i Danica videreføres slik du kjenner det inntil videre, og du kan fortsatt kontakte Danica hvis du har spørsmål.​

Velkommen til oss!

Vi gleder oss til å ønske deg velkommen som Storebrand-kunde, og håper du vil bli fornøyd med oss som leverandør av pensjon, forsikring og sparing.


Spørsmål og svar

I løpet av denne høsten og det kommende året vil produktene fra Danica bli overført til Storebrand. Du får informasjon om hva det betyr for deg når det nærmer seg.​ Under har vi samlet noen sentrale spørsmål og svar i forbindelse med overgangen.

Mine forsikringer

  • Må jeg foreta meg noe i forbindelse med flyttingen?

    Overflyttingen til Storebrand skjer automatisk. Du vil få informasjon fra oss fortløpende, og du kan være trygg på at du vil være dekket som normalt.

  • Hvor melder jeg oppgjør av forsikringen?

    Pågående forsikringsoppgjør blir håndtert i ditt eksisterende forsikringsselskap frem til forsikringene dine er flyttet til Storebrand. 

  • Hvor finner jeg informasjon om forsikringene mine?

    Frem til forsikringene dine er aktive i Storebrand, finner du fortsatt oversikt over forsikringene på Min side hos Danske Bank/Danica. Når du mottar beskjed om flytting av forsikringene dine til oss, logger du inn og finner forsikringsoversikten din der.

  • Når overføres forsikringene mine til Storebrand?

    Forsikringene dine flyttes i løpet av første halvår 2023. Du får informasjon om dette i november 2022.

  • Blir det noen endringer på forsikringsdekningene?

    Det blir i hovedsak verken endringer i pris, vilkår eller dekninger. Mindre justeringer kan forekomme. Hvis dette gjelder deg, får du informasjon om det. 

  • Vurderer du å si opp forsikringen?

    I dagens markedssituasjon med prisvekst er det ekstra viktig å ha personforsikringer. Vi anbefaler at du snakker med en rådgiver før du eventuelt sier opp avtalen. Da kan du få hjelp til å gjøre gode tilpasninger for deg. Du er ikke garantert samme pris og betingelser i et nytt selskap. Der vil du også sannsynligvis måtte gjennom en ny helsevurdering.  

  • Hvordan er det å være kunde i Storebrand?

    Du blir godt ivaretatt hos oss. Et eget fakturateam sitter klar på kundesenteret for å prate med deg etter du har blitt flyttet over. Du kan samle alle forsikringene dine i Storebrand. Hos oss får du gode, digitale tjenester på kjøp og oppgjør. Flere av forsikringene våre scorer best i test. 

Min sparing og pensjon

  • Når flyttes mitt kundeforhold over til Storebrand?

    Dette avhenger av hvilke avtaler og produkter du har i Danica. Alle kunder får varslingsbrev fra Danica i god tid før avtalene overføres. I brevet vil du kunne lese mer om oppkjøpet og detaljer rundt din avtale. Du trenger ikke å foreta deg noe for at avtalene skal flyttes.

  • Kan jeg flytte hele mitt engasjement med en gang?

    Ja, alle kunder kan overføre avtalene sine til Storebrand allerede i dag. For å gjøre dette må du følge normal flytteprosess gjennom storebrand.no, eller ta kontakt med oss på telefon 915 088 80.

  • Må jeg opprette eksisterende spareavtaler på nytt?

    Nei. Eksisterende spareavtaler fortsetter som normalt i Storebrand, du trenger ikke å foreta deg noe foreløpig.

  • Kan jeg samle alle avtalene mine hos dere?

    Ja. Vi er en finansiell aktør med over 250 års erfaring, som tilbyr hele produktspekteret innenfor bank, forsikring, sparing og pensjon. Ta kontakt med oss på telefon 915 08 880, så hjelper vi deg å flytte.

  • Hvilke fond plasseres spare- og pensjonsavtalene mine i?

    Alle kunder med privat pensjonssparing, egen pensjonskonto (EPK) eller pensjonskapitalbevis (PKB) i Danica, vil få investeringsprofilen Anbefalt pensjon når avtalen overføres til Storebrand. Dette er en portefølje som består av mange ulike fond, der sparingen er tilpasset din alder og antall år til du skal gå av med pensjon. Når avtalen er overført til Storebrand, vil du kunne gjøre egne fondsvalg. 

    Kunder som har produktene fondskonto, Flexipensjon, og investorkonto i Danica i dag vil få investeringsprofilen Danske valg når avtalene overføres til Storebrand. Fondssammensetningen skiller seg noe fra Anbefalt pensjon. Når avtalen er overført til Storebrand, vil du kunne gjøre egne fondsvalg.

Til deg som er bedriftskunde i Danica Pensjon

I løpet av 2023 vil din pensjonsavtale flyttes over til Storebrand. Du vil få beskjed når flyttingen nærmer seg for din bedrift. Du kan fortsatt kontakte Danica hvis du har spørsmål. 

Vi gleder oss til å kunne ønske deg velkommen som bedriftskunde i Storebrand.



Fant du det du lette etter?