Danica Pensjon blir en del av Storebrand

1. juli 2022 ble Danica Pensjon kjøpt av Storebrand. Kundeforholdet ditt i Danica videreføres slik du kjenner det inntil videre, og du kan fortsatt kontakte Danica hvis du har spørsmål.​

Velkommen til oss!

Vi gleder oss til å ønske deg velkommen som Storebrand-kunde, og håper du vil bli fornøyd med oss som leverandør av pensjon, forsikring og sparing.


Spørsmål og svar

I løpet av denne høsten og det kommende året vil produktene fra Danica bli overført til Storebrand. Du får informasjon om hva det betyr for deg når det nærmer seg.​ Under har vi samlet noen sentrale spørsmål og svar i forbindelse med overgangen.

Mine forsikringer

Min sparing og pensjon

  • Når flyttes mitt kundeforhold over til Storebrand?

    Dette avhenger av hvilke avtaler og produkter du har i Danica. Alle kunder får varslingsbrev fra Danica i god tid før avtalene overføres. I brevet vil du kunne lese mer om oppkjøpet og detaljer rundt din avtale. Du trenger ikke å foreta deg noe for at avtalene skal flyttes.

  • Kan jeg flytte hele mitt engasjement med en gang?

    Ja, alle kunder kan overføre avtalene sine til Storebrand allerede i dag. For å gjøre dette må du følge normal flytteprosess gjennom storebrand.no, eller ta kontakt med oss på telefon 915 088 80.

  • Må jeg opprette eksisterende spareavtaler på nytt?

    Nei. Eksisterende spareavtaler fortsetter som normalt i Storebrand, du trenger ikke å foreta deg noe foreløpig.

  • Kan jeg samle alle avtalene mine hos dere?

    Ja. Vi er en finansiell aktør med over 250 års erfaring, som tilbyr hele produktspekteret innenfor bank, forsikring, sparing og pensjon. Ta kontakt med oss på telefon 915 08 880, så hjelper vi deg å flytte.

  • Hvilke fond plasseres spare- og pensjonsavtalene mine i?

    Alle kunder med privat pensjonssparing, egen pensjonskonto (EPK) eller pensjonskapitalbevis (PKB) i Danica, vil få investeringsprofilen Anbefalt pensjon når avtalen overføres til Storebrand. Dette er en portefølje som består av mange ulike fond, der sparingen er tilpasset din alder og antall år til du skal gå av med pensjon. Når avtalen er overført til Storebrand, vil du kunne gjøre egne fondsvalg. 

    Kunder som har produktene fondskonto, Flexipensjon, og investorkonto i Danica i dag vil få investeringsprofilen Danske valg når avtalene overføres til Storebrand. Fondssammensetningen skiller seg noe fra Anbefalt pensjon. Når avtalen er overført til Storebrand, vil du kunne gjøre egne fondsvalg.

Min bedrift



Fant du det du lette etter?