
Pensjonssparing for deg som er NITO-medlem
Mange NITO-medlemmer har benyttet seg av medlemsfordelene på pensjonssparing hos Danica. Fra oktober 2023 får NITO-medlemmer adgang til Storebrands pensjonsprodukter til gunstige betingelser.
Som NITO-medlem hos oss får du
- gunstige betingelser på pensjonssparing
- brukervennlige digitale løsninger som gjør pensjon mer oversiktlig
- samme gode betingelser for din ektefelle/samboer
- en forvalter som har lang erfaring med investeringer som tar hensyn til bærekraft
Velkommen til deg som NITO-medlem!
Vi gleder oss til å ønske deg velkommen som Storebrand-kunde, og håper du blir fornøyd med oss som leverandør av pensjon og sparing.
Egen pensjonskonto fleksibel
Kontoen gir deg et bredt utvalg av fond fra Storebrand og andre fondsleverandører. Som NITO-medlem får du ekstra gode betingelser på indeks- og pensjonsprofiler.
Har du spørsmål eller trenger rådgivning?
Kontakt oss gjerne på telefon 22 31 17 00.
Ta grep for en bedre pensjon
Individuell pensjonssparing (IPS)
Sparer du i IPS, får du som er NITO-medlem lavere forvaltningskostnad på pensjonsprofilene vi tilbyr.
Pensjonskapitalbevis
Samler du som NITO-medlem pensjonskapitalbevisene dine hos oss, får du ekstra gode betingelser.
Ekstrapensjon
Sparer du i Ekstrapensjon, får du full fleksibilitet. Som NITO-medlem får du lavere forvaltningskostnad på pensjonsprofilene vi tilbyr.
Dette lurer mange NITO-medlemmer på
-
Hvordan er jeg informert om endringen fra Danica til Storebrand?
NITO-medlemmer, som enten har «NITO Egen pensjonskonto» eller annen pensjonssparing hos Danica, mottok i juni 2023 et brev i posten med detaljer rundt overføringen fra Danica til Storebrand.
-
Må jeg foreta meg noe i forbindelse med flyttingen?
Overføringen til Storebrand skjer automatisk, og du trenger ikke å foreta deg noe. Du får mer informasjon når det nærmer seg.
-
Hvor finner jeg informasjon om mine avtaler?
Frem til avtalene dine er overført til Storebrand, finner du oversikt over avtalene på Min side på danica.no. Når avtalene er overført, kan du logge inn på storebrand.no.
-
Når overføres kundeforholdet mitt til Storebrand?
Avtalene dine flyttes til Storebrand i løpet av 2023. Du mottar informasjon når det nærmer seg.
-
Hvilke fond plasseres spare- og pensjonsavtalene mine i?
Du fikk informasjon om dette i varslingsbrevet du har mottatt fra Danica. Brevet ble sendt i posten i begynnelsen av juni 2023.
Historisk avkastning er ingen garanti for fremtidig avkastning. Fremtidig avkastning vil blant annet avhenge av markedsutviklingen, forvalterens dyktighet, fondets risikoprofil og forvaltningshonorar. Avkastningen kan bli negativ som følge av kurstap. Det kan være risiko knyttet til investeringer i fondet på grunn av markedsbevegelser, utvikling i valuta, rentenivåer, konjunkturer, bransje- og selskapsspesifikke forhold. Før investering anbefales kunder å sette seg inn i fondets nøkkelinformasjon og prospekt som inneholder nærmere informasjon om fondets egenskaper og kostnader.