Tidligere Sandbox-caser

Som Sandboxer blir du en del av et tverrfaglig team som gjennom åtte sommeruker vil løse en reell problemstilling Storebrand står overfor. Casene er åpne og dere bestemmer selv rammene for løsningforslaget. 

Dette er problemstillingene fra 2025. 

Bedriftsmarkedets case

Dette teamet fikk i oppdrag av Storebrand Bedriftsmarked å utforske hvordan Storebrand kunne tilby en helhetlig løsning for etterlatte i forbindelse med forsikringsoppgjør. Dette innebar å forstå en kompleks og sårbar livssituasjon, og oversette innsikten til konkrete og verdiskapende løsninger.

Teamet jobbet grundig med kvalitative intervjuer og analyser av eksisterende prosesser for å avdekke behovene til etterlatte. Leveransene gjennom perioden viste hvordan innsikt, empati og designkompetanse kan samspille for å gjøre opplevelsen enklere, tryggere og mer helhetlig.

Storebrand AM og SKAGEN

Dette teamet fikk i oppdrag av Storebrand Asset Management å utforske hvordan man kan hjelpe kapitalsterke kunder med å forstå fond og velge riktig produkt i SKAGEN. Dette innebar å sette seg inn i et komplekst investeringslandskap og å gjøre det mer tilgjengelig og forståelig for kundene.

Teamet jobbet med både analyser av eksisterende prosesser og innhenting av ny innsikt for å avdekke hva som kan gjøre fondsvalg enklere og mer treffsikkert. 

Personmarkedet og Kron sin case

Dette teamet fikk i oppdrag av Storebrand Personmarked å utforske hva som skal være neste steg for Kron-appen. Oppgaven innebar å undersøke hvordan man kan bruke «the Kron-way» for å forenkle livet til kundene på nye måter.

Teamet jobbet med analyser av eksisterende prosesser og innhenting av ny innsikt for å forstå hvordan vi i enda større grad kan hjelpe kundene til å ta gode valg.

Arbeidet har vist hvordan Kron-appen kan videreutvikles, samtidig som man kan skape merverdi for kundene gjennom andre produkter og tjenester.