Storebrand Sandbox

Storebrand Sandbox er det ledende fintechprogrammet i Norge, hvor du sammen med andre studenter med ulik studiebakgrunn skal løse en reell problemstilling Storebrand og kundene våre står overfor. Dette er en unik mulighet til å få erfaring fra en av verdens viktigste bransjer. 

Storebrand Sandbox 2025

Du blir en del av et tverrfaglig team som gjennom åtte sommeruker skal løse en reell problemstilling Storebrand står overfor.

Mer informasjon om søknadsprosessen kommer snart!

Ansvarsområder og oppgaver

  • Bruke Storebrands arbeidsmetodikk (Lean Startup) for å jobbe fram løsningsforslag som er klart for markedet.
  • Bidra til et godt samarbeid i tverrfaglige team bestående av studenter og  Storebrand-medarbeidere.
  • Løsningsforslaget presenteres for toppledelsen og alle ansatte i et allmøte.

Krav til formell kompetanse

  • Påbegynt masterutdanning, men det er ikke et absolutt krav.
  • Studieretning innenfor entreprenørskap, innovasjon, IT, UX (design, bruk, interaksjon), samfunnsvitenskap, psykologi, økonomi, markedsføring eller lignende. Innenfor IT er det ønskelig med kunnskap om utvikling for mobil og nett.
  • Gode akademiske resultater.
  • Engasjement utenfor studiet blir vektlagt.

Personlige egenskaper

For å trives som deltaker i Storebrand Sandbox tror vi at du er løsningsorientert, har et sterkt engasjement og gjerne kommersiell teft. Har du erfaring med å jobbe i team og i tillegg er nysgjerrig på teknologi mener vi du vil få en fin og lærerik sommer i Storebrand!

Hvordan ser søknadsprosessen ut?

1. Send søknad

Vi ser frem til å motta din søknad via vår søknadsportal.

Det er viktig at du laster opp alle nødvendige dokumenter som CV og karakterutskrift/vitnemål så vi får gjort en god vurdering av deg som kandidat. Du trenger ikke å inkludere et søknadsbrev; i stedet vil vi at du svarer kort på et par søknadsspørsmål. 

Vi vil deretter evaluere alle mottatte søknader og gi tilbud om et kort videointervju til aktuelle kandidater.

2. Digital casedag

Hvis du blir plukket ut til å gå videre, inviterer vi deg til å delta på en digital casedag.

Denne dagen ønsker vi å se hvordan du løser reelle problemstillinger sammen med andre.

Vi vil også fortelle mer om Storebrand, og hva du kan forvente deg som Sandboxer.

3. Tilbud

Etter casedagen vil 15 studenter få tilbud om plass i Storebrand Sandbox.

Programmet starter i uke 25 og varer til uke 32, med ferie i uke 29 og 30.  

 

– Fra Sandbox har jeg fått erfaring med å løse et ordentlig case, i et team med en annerledes dynamikk enn det jeg er vant med. Jeg anbefaler virkelig alle å søke seg til Sandbox 2024. Der får du testet kompetansen din fra studiet i praksis, samtidig som du får utfordre et stort finanskonsern som Storebrand.

Anne Kine
Student, Interaksjonsdesign 


Storebrand Sandbox 2023

Storebrand Sandbox 2022

Storebrand Sandbox 2021


Fant du det du lette etter?