Til deg som er bedriftskunde i Nemi
I forbindelse med at Storebrand tar over kundene til Nemi, vil bedriftsforsikringene bli flyttet over til Storebrand.
Forsikringen din gjelder fortsatt
Overgangen vil skje gradvis, avhengig av når forsikringen har fornyelse. Bedriften din er fremdeles dekket av forsikringen, så du trenger ikke å foreta deg noe. Alle pågående skadeoppgjør vil bli gjort opp av eksisterende forsikringsselskap etter gjeldende vilkår.
Vilkårsgaranti
Du kan være trygg på at du får gode dekninger hos oss. Derfor får du vilkårsgaranti på skadeforsikringene dine frem til neste fornyelse. Vi i Storebrand jobber kontinuerlig med å gi kundene våre de beste dekningene og gjør stadig produktforbedringer. Dersom du likevel skulle oppleve å få en skade som ville gitt deg en bedre dekning i Nemi, må du gi oss beskjed.
Vilkårsgarantien gjelder ikke for egenandeler eller dekninger som er etablert gjennom Nemis eksterne samarbeidspartnere. Vilkårsgarantien gjelder ikke for personalprodukter.
Vi informerer bedriften
Bedriften vil bli informert før forsikringene blir overført til oss. Fakturaer til forfall hos Nemi må betales på vanlig måte frem til vi varsler om overføringen.
Vi legger ut informasjon fortløpende om våre bedriftsforsikringer med gjeldende vilkår.
Velkommen!
Vi vil gjøre vårt ytterste for at overgangen skal gå smidig for deg og bedriften din. Vi ønsker dere hjertelig velkommen til Storebrand.
Spørsmål og svar om overflyttingen
-
Trenger bedriften å gjøre noe for å bli flyttet over til Storebrand?
Nei, dere trenger ikke å gjøre noen ting. Flyttingen over til Storebrand skjer automatisk og informasjon sendes til bedriften din fortløpende. Du kan være trygg på at forsikringene er godt ivaretatt og at bedriften vil være dekket hvis uhellet skulle være ute.
-
Hvor finner jeg oversikt over bedriftens forsikringer?
Frem til bedriftsforsikringene er aktive i Storebrand mottar du informasjon om forsikringene fra Nemi på e-post: bedrift@nemiforsikring.no
Etter at du har mottatt beskjed om flytting av forsikringene til Storebrand, vil du få forsikringsavtalen og annen viktig informasjon tilsendt fra oss.
Du kan kontakte oss på e-post naeringsforsikring@storebrand.no eller telefon 22 31 57 76.
-
Blir prisene de samme?
Du beholder prisene dine frem til forsikringene blir flyttet over ved hovedforfall. Storebrand har generelt svært konkurransedyktige priser, og vi vil varsle deg før forsikringene flyttes over.
-
Bedriften ønsker å gjøre en endring på forsikringer. Hvem kontakter jeg?
Ved endringer på eksisterende forsikringer, ta kontakt med
Kundeteam Næringsforsikring, på telefon 22 31 57 76, eller e-post: naeringsforsikring@storebrand.no -
Bedriften bruker agent gjennom Nemi i dag. Vil den agenten fortsatt kunne hjelpe?
Storebrand har avtale med noen av agentene til Nemi, men ikke alle. Vårt kundeteam kan hjelpe bedriften din både med endringer og nye forsikringer, og med rådgivning om personalforsikringer og pensjon.
-
Hvordan skal bedriften forholde seg til betaling/fakturering fremover?
Bedriften betaler fakturaen til forfall på vanlig måte hos Nemi. Vi vil varsle når forsikringene overføres til Storebrand. Bedriften din vil da motta faktura fra oss. Sluttoppgjør eller penger til gode i Nemi gjøres opp med dem. En eventuell avtalegiro hos Nemi vil ikke bli overført til Storebrand, men bedriften vil få informasjon fra oss om betaling.
-
Hva gjør jeg dersom jeg har mottatt varsel om fornyelse, men ikke ønsker å bli kunde hos Storebrand?
Da må bedriften selv finne en ny forsikringsleverandør som kan overta forsikringene. Dette selskapet må varsle Storebrand om at de overtar forsikringsansvaret. Andre forsikringer kan bedriften selv velge å si opp fra fornyelsen, men det vil da være eget ansvar å finne en ny forsikringsleverandør.
-
Jeg venter på et skadeoppgjør i Nemi, hvordan blir dette håndtert nå?
Pågående skadeoppgjør vil ikke bli påvirket av dette. De blir fortsatt håndtert av Nemi.
-
Hvem tar jeg kontakt med ved skade nå?
Er uhellet ute før forsikringene er overført til Storebrand og skal du melde fra om skade til Nemi.
Du finner informasjon og skademeldingsskjema på deres nettsider. I tillegg kan du kontakte Nemi ved å sende en e-post til skade@nemiforsikring.no eller ringe telefonnummer 22 91 33 00.
Etter at forsikringene er overført til Storebrand, blir nye skader behandlet her.
Du kan være trygg på at forsikringene dine er godt ivaretatt og at du vil få et rettferdig oppgjør.
Du finner informasjon og skademeldingsskjema på våre nettsidene våre. I tillegg kan du kontakte Storebrand ved å ringe telefonnummer 915 08880.