Har du allerede forsikring hos oss?

Hvis du lurer på noe knyttet til et forsikringsprodukt du allerede har hos oss, bør du logge inn på dine personlige sider. Her får du oversikt over forsikringene dine, og du kan gjøre de endringene du ønsker.

Logg inn på dine personlige sider

På dine personlige sider finner du informasjon om forsikringsavtalene dine. Her kan du også gjøre endringene du ønsker. 

Illustrasjon: Storebrand barneforsikring er kåret til «Best i test» av Norsk Familieøkonomi, januar 2020.

Ny barneforsikring – «Best i test»

Norsk familieøkonomi har kåret Storebrands barneforsikring til «Best i test».

Har du barneforsikring kjøpt før 27. januar 2020, kan du oppgradere til ny barneforsikring.

I god tid før hovedforfall sender vi deg informasjon om hvordan det gjøres. Kan du ikke vente så lenge, kan du ta kontakt med oss på telefon 915 08880.

  • Hva er de viktigste endringene?

    Den viktigste endringen er at uførepensjonen indeksreguleres etter påbegynt utbetaling. Dette er Storebrand alene om å tilby i det norske markedet.

    Storebrand har også inkludert dekningen pleie og omsorg, som gir erstatning til foreldrene ved omfattende pleiebehov.

    I tillegg har vi inkludert medisinsk invaliditet ved sykdom ved varig invaliditet på minst 50 prosent, og oppjustert forsikringssummen ved 100 prosent medisinsk invaliditet til 30 G.

  • Hva gjør jeg hvis jeg ønsker å endre til den nye barneforsikringen?

    Ved neste hovedforfall på dagens dekning, får du informasjon om hvordan du kan endre til ny barneforsikring.

    Dersom du ønsker å endre før neste hovedforfall, må du ta kontakt med kundesenteret vårt.

  • Kan jeg beholde den forsikringen jeg har i dag?

    Ja, det kan du. Den 'gamle' forsikringen gjelder fortsatt, og er godt sammensatt for å ivareta både barnet og deg på en god måte.

  • Må jeg gi nye helseopplysninger hvis jeg ønsker å endre til ny barneforsikring?

    Dersom du har «Standard», «Utvidet», «Pluss», «Super» eller «Topp» i dag, kan du endre til en av de nye forsikringspakkene ved å svare på noen få helsespørsmål.

  • Hva betyr det at jeg får symptomperiode på ny dekning?

    Ved etablering av barneforsikring, er det vanlig å ha en symptomperiode på tre måneder for alle dekninger.

    Ved oppgradering fra en avtale til en annen, vil symptomperioden kun gjelde for de dekningene som er nye eller har økt erstatning sett i forhold til den dekningen du allerede har.

  • Hvor finner jeg oversikt over den forsikringen jeg har i dag?

    Logg deg inn på dine personlige sider, så finner du forsikringsbeviset ditt der.

  • Er det nye produktet bedre på alle områder?

    «Basis», «Ekstra» og «Total» bygger videre på dagens produktpakker.

    Det nye produktet inneholder nye dekninger og enkelte dekninger er forbedret. Dette medfører derfor at det er noe mer kostbart enn tidligere.

    Merk at det motsatt er enkelte dekninger (utvalgte sykdommer og uførekapital) som har fått en noe lavere forsikringssum, samt at dekningen 'ombygging av bolig og dagpenger ved sykehusopphold' opphører ved 18 år.

    Ta gjerne kontakt med kundesenteret hvis du har flere spørsmål.


  Fant du det du lette etter?