– De gode resultatene viser at Storebrands konsept og tjenester er godt tilpasset det kundene ønsker, forklarer Pål Silseth, prosjektleder for Norsk Kundebarometer.
Han viser til resultatene fra Norsk Kundebarometer i bedriftsmarkedet hvor Storebrand troner øverst på kundetilfredshet blant norske pensjonsleverandører.
Tallene er basert på intervjuer med bedriftskunder av Storebrand, DNB, Nordea, Gjensidige og Sparebank 1.
FORNØYDE KUNDER: Da Pål Silseth analyserte tilfredsheten blant norske bedrifter, fant han at Storebrands kunder er aller mest fornøyde. Foto: Bengt Lorentzen
Undersøkelsen måler tilfredshet og lojalitet på en skala fra 0 til 100. Med en score på 74 har Storebrand bransjens mest fornøyde kunder.
– Storebrand ligger på en score nær det vi kaller svært fornøyde kunder, sier Silseth.
Storebrand best på ansattoppfølging
Undersøkelsen viser i tillegg at Storebrand blir rangert høyest på ansattoppfølging. Det innebærer blant annet å forklare de ansatte hvilke pensjons- og forsikringsordninger de har gjennom sin arbeidsgiver – og hvilke grep de kan ta selv.
– Her ligger de langt foran de fleste. Dette er noe de har prøvd å bruke til å skille seg fra konkurrentene. De så tidlig at arbeidsgivere ønsket løsninger som synliggjør verdien av bedriftens pensjonsordning og som hjelper de ansatte med å ta grep om pensjonen sin, forklarer Silseth.
Lyst til å bli bedriftskunde i Storebrand?
Ingen hvilepute
– Dette er veldig viktig for oss og en svært hyggelig bekreftelse på at mye av det vi gjør fungerer godt, forteller Lars-Erik Eriksen, leder for pensjon i Storebrand.
GODT FORNØYD: Lars-Erik Eriksen i Storebrand synes tilbakemeldingen fra kundene er hyggelig lesning, men han hviler ikke på laurbærene av den grunn. Foto: Storebrand
Eriksen er godt fornøyd med resultatene i undersøkelsen.
– Vi tror den beste måten å beholde vår sterke posisjon i markedet, er å ha de mest fornøyde kundene, sier han.
Han understreker samtidig at de gode resultatene ikke er noen «hvilepute» for Storebrand.
– Vi er takknemlige for at kundene er fornøyde, men bruker samtidig innsikten fra kundeundersøkelsen til å bli bedre. Kundene skal ikke bare være fornøyde i dag. De skal også være fornøyde i morgen, i overmorgen og fem år frem i tid, sier Eriksen.