Harald Martens Holm, kommunikasjonssjef bærekraft
Kommentar
Harald Martens Holm

Derfor bør du investere bærekraftig

Harald Martens Holm er kommunikasjonssjef for bærekraft i Storebrand. Han mener at valgene vi tar, er av stor betydning – ikke bare for oss selv, men for hele omverdenen.

Den 19. september gikk startskuddet for New York Climate Week 2016. En viktig uke, der ledende politikere og representanter for næringslivet samlet seg for å følge opp klimatoppmøtet i Paris og vise hvordan grønne investeringer kan bidra til økt lønnsomhet og sikre at vi når 1,5-gradersmålet. 

Du kan premiere selskaper som har smarte løsninger på framtidens utfordringer, både gjennom hva du forbruker og hvor du velger å plassere pengene dine.
- Harald Martens Holm, kommunikasjonssjef bærekraft

Dagens sløsing med naturressurser er en av vår tids største utfordringer, og verden står overfor en avgjørende omstilling til bærekraftig økonomi. Det innebærer mange utfordringer, men også store muligheter. Befolkningsvekst kombinert med ressursknapphet krever teknologisk innovasjon, endringer i levesett og produksjonsreformer.

Finanssektoren på banen

Allerede under klimatoppmøtet i Paris var finanssektoren på banen og gav sin støtte til omfattende tiltak. Som kommunikasjonssjef for bærekraft i Storebrand ser jeg det som en selvfølge at vi skal være med og bidra til et bærekraftig samfunn. Vi skal identifisere selskaper som ser på bærekraftighet som en kilde til innovasjon og en drivkraft for økonomisk utvikling. Vi spiller også en nøkkelrolle i arbeidet med å hjelpe kundene å flytte pengene til mer bærekraftige løsninger. Ved å investere i selskaper der bærekraft er en del av forretningsmodellen, kan vi tjene penger på virksomheter som ønsker å bidra til løsningen. Jeg er dessuten overbevist om at disse selskapene kommer til å ha større suksess enn dem som ikke omstiller seg.

Vi trenger deg

Også forbrukerne har ansvar for og mulighet til å påvirke. Gjennom å ta bevisste valg i hverdagen kan du vise ditt standpunkt og bidra til endringer. Du kan premiere selskaper som har smarte løsninger på framtidens utfordringer, både gjennom hva du forbruker og hvor du velger å plassere pengene dine. Vi i Storebrand ønsker å være en del av løsningen, men vi trenger din hjelp for å få det til. Jeg har tro på de bærekraftige selskapene, og jeg ønsker meg en bærekraftig framtid. Jeg har valgt min vei. Har du?