Få god oversikt i Kron - Storebrands investeringsapp​

Med Private Banking i Storebrand får du snart full kontroll over utviklingen på pengene dine – i Norges best likte investeringstjeneste*. 

Kundeforholdet ditt flyttes samtidig formelt til Storebrand Bank. 

*Kilde: EPSI 2023 og 2024 – Norges mest fornøyde investeringskunder. 

Rådgiver i samtale med par i et møterom.

Høres bra ut - hva må jeg gjøre?

Før du kan ta i bruk Kron-appen, må du signere med BankID. Du bekrefter da at du ønsker å bruke Kron og at kundeforholdet flyttes til Storebrand Bank, med vilkår knyttet til Private Banking i Storebrand. Alt står forklart i signeringsløsningen.

Dersom kundeforholdet ditt er tilknyttet et organisasjonsnummer – må du ta kontakt med rådgiveren din. 

Kåret til billigst på fond i DN - og de mest fornøyde kundene i EPSI

*Dagens Næringsliv 11. august 2025/ Norges mest fornøyde investeringskunder - EPSI 2023 og 2024

Følg utviklingen av pengene dine - der du er

Se hvordan pengene dine jobber for deg, dag for dag. I appen får du oversikt over innbetalinger, avkastning og hvordan formuen din fordeler seg. 

Målet vårt er å gi deg markedsledende kundeopplevelser – både digitalt og gjennom personlig rådgivning. Derfor får du som Private Banking-kunde nå oversikt i Norges best likte investeringsapp. 

Slik holder du deg oppdatert

Kron bruker smart teknologi til å samle investeringskompetansen vår i et enkelt og brukervennlig design. Ukentlige markedsoppdateringer, quizer, blogger og podkast holder deg oppdatert på alt som påvirker pengene dine. 

Og trenger du personlig veiledning, kan du selvfølgelig kontakte rådgiveren din akkurat som før. 

Spørsmål og svar

  • Ja, du må signere med BankID for å ta i bruk Kron. Kundeforholdet ditt flyttes samtidig til Storebrand Bank. Du finner lenken til signering lenger opp på siden. Om du har organisasjonsnummer må du kontakte rådgiveren din før signering. 

  • Når du signerer, godtar du at kundeforholdet ditt flyttes formelt til Storebrand Bank. 
    Endringen handler først og fremst om intern organisering i Storebrand-konsernet, og påvirker ikke hvordan du bruker tjenestene. 

    I forbindelse med flyttingen oppdateres fond til nye nettoklasser. 
    Disse endringene innebærer normalt lik eller litt lavere priser for deg som kunde. 
    Kontakt rådgiveren din hvis du vil vite hva dette betyr for dine fond. 

    Se fullstendig prisliste her.

  • Ja, du beholder fondene dine. Noen av dem kan bli flyttet til nye nettoklasser, men det påvirker ikke sammensetningen av investeringene dine. De fleste endringene er til fordel for deg som kunde. 

    Kontakt rådgiveren din hvis du ønsker mer informasjon. 

    Se fullstendig prisliste her.

  • Overgang til nettoklasser kan gi prisendringer.  

    For de fleste blir prisen lik– eller litt lavere, men kontakt gjerne rådgiveren din for å få oversikt over hvordan dette slår ut for deg.

    Se fullstendig prisliste her.

  • Du får tilgang til avtalene dine i Kron fra 15. desember. 

    Vi varsler deg når alt er klart. 

  • Ja, alle avtalene dine blir synlige i Kron – med unntak av eventuelle spareavtaler for barn der barnets navn står som eier. 

  • Ja, det vil dessverre ikke være mulig å foreta endringer i perioden 10. - 15. desember.

  • Dersom du ikke ønsker at dine avtaler flyttes til Storebrand Bank, vil avtalene dine bli værende i Storebrand Asset Management.

    Betjeningen av deg og ditt kundeforhold vil overtas av Storebrand Asset Management.

  • Ja , men du må ta kontakt med din rådgiver.