Illustrasjonsfoto: familie på flyplassen

SmartDelay+

SmartDelay er inkludert i reiseforsikringen din. Du får tilgang til lounge og andre goder ved flyforsinkelse.

Registrer flyreisen din senest to timer før planlagt avgang.

Koden de spør etter finner du på det digitale reisekortet ditt, eller når du logger inn på forsikringsoversikten din.

Bytt ut frustrasjonen ved en forsinkelse med roen i en lounge

SmartDelay+ gir tilgang til lounge ved flyforsinkelse. Tjenesten leveres av Collinson Group.

Forsikringen dekker ferie- og tjenestereiser i hele verden, og gjelder for forsikringstaker og inntil fire medpassasjerer (1+4).

Tilgang til flyplasslounge

  • Du må registrere flighten senest to timer før flyets planlagte avreise. En flight blir definert som en enkelt planlagt flygning under et enkelt flightnummer. Alle ekstra flygninger og returflygninger registreres separat. 

    Er dere flere som reiser sammen, må du legge inn navnene på de ekstra passasjerene som en del av registreringen.

    Du får tilsendt en mail som bekreftelse på registreringen din.

  • SmartDelay+ gjelder for alle flyselskaper som gir oppdatert informasjon ved forsinkelser. Unntaket er charterselskap som for eksempel TUI, Apollo og Ving.

    SmartDelay+ gjelder ikke for kansellerte flygninger.

  • Forsinkelsen må bli offisielt kunngjort av flyselskapet og rapportert til vår flydataleverandør.

    Er flyet ditt mer enn 60 minutter forsinket, får du automatisk en e-post med informasjon om din loungetilgang.

  • Hvis det ikke er lounge på avreiseflyplassen, får du en PayPal-utbetaling du kan bruke som du vil.

    Er flyet ditt mer enn 60 minutter forsinket, får du automatisk en e-post med informasjon om utbetalingen.

    PayPal er en betalingsplattform for betalinger og pengeoverføringer. Det er en sikker måte å sende eller motta penger på nett. PayPal er tilgjengelig over hele verden og i alle store valutaer.

  • På SmartDelay sine sider finner du flere spørsmål og svar om SmartDelay+ og PayPal.

    Ofte stilte spørsmål

Koden de spør etter finner du på det digitale reisekortet ditt, eller når du logger inn på forsikringsoversikten din.

Lounge

Ved forsinkelse på en time eller mer, får du og reisefølget ditt tilgang til lounge hvor dere kan slappe av, nyte gratis mat, drikke og wifi.

Utbetaling

Hvis det ikke er lounge på avreise­flyplassen, får du utbetalt 40 euro pr. person ved en forsinkelse på 60 minutter eller mer.

SmartDelay+

  • Gratis snacks og forfriskninger
  • Gratis aviser og magasiner
  • Gratis wifi og ladestasjoner
  • Konferanse- og jobbfasiliteter

SmartDelay+ samarbeider med AirHelp

Som en tilleggstjeneste, kan du registrere flyvningen din hos AirHelp også. AirHelp er et selskap som hjelper deg med å få kompensasjon hvis flyet ditt er forsinket.

Hvis flyet ditt er forsinket mer enn 3 timer, kan du ha rett til opp til 600 euro i kompensasjon i henhold til Fly­kompensasjons­forskriften EC 261/2004. Dette beløpet er underlagt AirHelps serviceavgift.

Registrerer flyreisen hos AirHelp også

Når du har fullført registreringen din hos SmartDelay+, blir du spurt om du vil dele kontakt- og flyopplysninger med AirHelp også. Hvis du sier ja, vil opplysningene dine bli delt med AirHelp hvis flyet er forsinket. Hvis du sier nei, blir de ikke delt.


Fant du det du lette etter?