Illustrasjonsfoto: familie på flyplassen

SmartDelay+

Bytt frustrasjonen med komfort – opplev roen i en lounge når flyet blir forsinket.

SmartDelay+ er inkludert i reiseforsikringen din.

Registrer flyreisen din

  • Registrer flyreisen din senest to timer før planlagt avgang.
  • Koden de spør etter finner du på det digitale reisekortet ditt, eller når du logger inn på forsikringsoversikten din.
  • For ansatte hos våre bedriftskunder gjelder egen kode. Spør forsikringsansvarlig i bedriften din.

Dette er SmartDelay+

SmartDelay+ gir tilgang til lounge og andre goder ved flyforsinkelse, og gjelder for deg og inntil fire medpassasjerer (1+4). Tjenesten leveres av Collinson Group frem til 1. mai 2026.

Hvis flyet blir forsinket én time eller mer, får du informasjon direkte fra SmartDelay+. Du behøver ikke å melde inn skade til oss.

Denne dekningen gjelder ikke for kunder med reiseforsikring gjennom Storebrand kredittkort.

  • Du må registrere flyreisen (flighten) senest to timer før planlagt avgang. En flight defineres som én planlagt flygning under ett flightnummer. Eventuelle tilleggs- og returflygninger må registreres separat.

    Reiser dere flere sammen, legger du til navnene på medreisende som en del av registreringen.

    Etter registrering får du tilsendt en e-post som bekreftelse.

  • SmartDelay+ gjelder for alle flyselskap som rapporterer oppdatert informasjon om forsinkelser. Unntaket er charterselskap som for eksempel TUI, Apollo og Ving.

    SmartDelay+ gjelder ikke ved kansellerte flygninger.

  • Koden de spør etter finner du på det digitale reisekortet ditt, eller når du logger inn på forsikringsoversikten din.

    For ansatte hos våre bedriftskunder gjelder egen kode. Spør forsikringsansvarlig i bedriften din.

  • Forsinkelsen må være offisielt kunngjort av flyselskapet og rapportert til vår flydataleverandør.

    Når flyet er forsinket med mer enn én time, får du automatisk en e-post med informasjon om din loungetilgang.

  • Hvis det ikke er lounge på avreiseflyplassen, får du i stedet en PayPal-utbetaling som du kan bruke fritt.

    Ved forsinkelse på over én time, får du automatisk en e-post med informasjon om utbetalingen.

    Om PayPal
    PayPal er en sikker betalingsplattform for betalinger og pengeoverføringer på nett. Tjenesten støtter alle store valutaer.

  • På SmartDelay+ sine sider finner du flere spørsmål og svar om SmartDelay+ og PayPal.

    Ofte stilte spørsmål


    Hvis du ikke finner svarene du leter etter, kan du kontakte SmartDelay+

Lounge

Blir flyet forsinket i én time eller mer, får du og reisefølget ditt tilgang til en komfortabel lounge med gratis mat, drikke og Wi-Fi.

Utbetaling

Hvis det ikke finnes lounge på avreiseflyplassen, får du utbetalt 40 euro pr. person ved en forsinkelse på én time eller mer.

SmartDelay+

  • Gratis snacks og forfriskninger
  • Gratis aviser og magasiner
  • Gratis wifi og ladestasjoner
  • Konferanse- og jobbfasiliteter

SmartDelay+ samarbeider med AirHelp

Som en tilleggstjeneste, kan du registrere flyvningen din hos AirHelp også. AirHelp hjelper deg å få kompensasjon hvis flyet ditt blir forsinket.

Ved forsinkelse på mer enn tre timer, kan du ha rett til inntil 600 euro i kompensasjon i henhold til fly­kompensasjons­forskriften EC 261/2004. Utbetalingen håndteres av AirHelp og er underlagt deres serviceavgift.

Registrer flyreisen hos AirHelp

Når du har fullført registreringen hos SmartDelay+, blir du spurt om du vil dele kontakt- og flyopplysningene dine med AirHelp.

  • Sier du ja, deles opplysningene automatisk med AirHelp hvis flyet blir forsinket.
  • Sier du nei, blir de ikke delt.