Illustrasjonsfoto: ferietur med omvisning fra liten lastebil.

Reisekort

Med det digitale reisekortet lastet ned på mobilen, har du rask og enkel tilgang til forsikringsinformasjonen din hvis du blir syk eller det skjer et uhell mens du er på reise.

Privat reiseforsikring

Du får automatisk tilgang til reisekortet ditt når du logger inn.

Familiemedlemmer kan laste ned reisekortet til sin egen telefon.

  • De logger inn og legger til reisekortet ved å skrive inn polisenummeret og din fødselsdato.
  • Polisenummeret finner dere i forsikrings­oversikten din på innloggede sider.

Reiseforsikring gjennom arbeidsgiver

  • Logg inn og legg til reisekortet ved å skrive inn bedriftens polisenummer.
  • Familiemedlemmer som er dekket av forsikringen, gjør det på samme måte.

Last ned reisekortet på mobilen

Vi anbefaler alle å laste ned det digitale reisekortet – spesielt hvis du skal reise til utlandet.

Reisekort på iPhone

  1. Du må bruke Safari som nettleser.
  2. Logg inn og finn reisekortet.
  3. Trykk på det midterste ikonet i arbeidslinja nederst og velg «Legg til på hjem-skjermen».

Reisekort på Android

  1. Du må bruke Chrome som nettleser.
  2. Logg inn og finn reisekortet.
  3. Trykk på «Mer» (de tre prikkene øverst til høyre i nettleseren) og velg «Legg til på startsiden».

Reisekort – steg for steg

Finn frem mobilen og følg stegene nedenfor. Med reisekortet lagret på telefonen, er du klar for reisen.

Gyldighet

  • Reisekortet er gyldig i 90 dager. Etter dette må du logge inn på nytt for å oppdatere reisekortet.
  • I de fleste tilfeller holder det å vise det digitale reisekortet. Trenger du ytterligere hjelp eller bekreftelse på forsikringens gyldighet, kan du kontakte alarmsentralen vår.
  • Telefonnummeret til alarmsentralen finner du øverst i reisekortet.

Hvorfor bør du ha reisekort?

Helsebehandling kan være dyrt, og mange sykehus krever dokumentasjon på at du har gyldig forsikring før behandlingen starter. Med reisekortet tilgjengelig på mobilen kan du enkelt vise at du er forsikret.

Noen steder krever ekstra bekreftelse. I slike tilfeller kontakter du den døgnåpne alarmsentralen vår, så hjelper de deg.