Meld skade og sykdom for hund og katt

Her finner du nødvending informasjon og skjema for å melde skade og sykdom for de firbente vennene dine.

Det er viktig at du melder saken så raskt som mulig.

Nyttig informasjon

  • Gjelder veterinærutgifter per hendelse eller per kalenderår?

    Nødvendig veterinærbehandling, som er omfattet av forsikringen, erstattes inntil forsikringssummen for veterinærutgifter per hendelse.

    Innenfor valgt forsikringssum dekkes også fysioterapi og rehabilitering rekvirert av veterinær, MR, utgifter til cellegift og stråling ved kreftdiagnose inntil 5 000 kroner per år.

    Utgifter til utredning av allergi dekkes inntil 5 000 kroner i løpet av kjæledyrets liv.

  • Hva blir egenandelen min?

    Egenandelen er 20 prosent av de totale kostnadene til behandling og medisiner, minimum 1 500 kroner. Egenandelen økes til 30 prosent, minimum 1 500 kroner, det året dyret fyller 7 år.

    Egenandelen trekkes fra erstatningen ved oppgjøret.

  • Hvordan får jeg dekket utgiftene mine?
    • Du melder enkelt inn saken digitalt og legger ved faktura/kvittering og journal.
    • Utbetalingen gjøres alltid til deg.
    • Dersom din veterinær tar betalt via faktura skal den skrives i ditt navn, og du må selv sørge for å betale fakturaen du har mottatt fra veterinæren.
    • Veterinæren kan ikke sende faktura direkte til Storebrand.
  • Hva gjør jeg hvis jeg får nye utgifter på en sak jeg har meldt inn?

    Dersom kjæledyret ditt har behov for ytterligere behandling, kan du ettersende kvitteringer ved å bruke skjemaet på nytt for å melde inn dette. I skjemaet velger du «Dette gjelder en tidligere innmeldt sak».

  • Kjæledyr som blir borte

    Meld fra både til oss og til politiet hvis hunden eller katten din har blitt borte.

    Forsvunnet kjæledyr anses som tapt tre måneder etter at det er meldt savnet.

  • Er du ikke fornøyd med oppgjøret?

    Du har mulighet til å klage hvis du er uenig i avgjørelsen vår. Du får ny behandling av saken ved å sende oss en skriftlig klage på din forsikringssak.

    Du må logge inn på forsikringssaken din 'Følg saken din' og deretter trykke 'Jeg må sende inn mer informasjon'.

    Her kan du laste opp klagen din som et eget dokument til saken din. I klagen er det viktig at du får tydelig frem hva du er uenig i, og eventuelt nye opplysninger som kan ha betydning for saken.

    Når vi har mottatt klagen din, får du svar fra oss innen 21 virkedager.

Behandling av personopplysninger

Vi kan ikke garantere at meldinger som sendes via vanlig e-post ikke blir kjent for andre. Dette gjelder både emnefelt, tekstinnhold samt vedlegg. Vi anbefaler derfor at du ikke sender oss fødselsnummer og sensitive opplysninger via e-post.

Logg deg inn på dine personlige sider på storebrand.no for å sende oss en sikker melding, eller send oss et brev i posten. Les mer om Storebrands behandling av personopplysninger

Ordinær brevpost

Du kan også sende skademeldingen som ordinær brevpost til:

Storebrand Forsikring AS, Postboks 500, 1327 Lysaker


Fant du det du lette etter?