Til deg som Nemi-kunde

I forbindelse med at Storebrand tar over kundene til Nemi, vil kundeforholdet ditt bli flyttet over til Storebrand. Du trenger ikke å gjøre noe, forflytningen over til Storebrand skjer automatisk og informasjon sendes deg fortløpende. Du kan være trygg på at forsikringene dine er godt ivaretatt, og du vil være dekket hvis du er uheldig å få en skade.

Her har vi samlet spørsmål og svar angående overflyttingen.

Trenger jeg å gjøre noe for å bli flyttet over til Storebrand?

    Nei, du trenger ikke å gjøre noen ting, forflyttingen over til Storebrand skjer automatisk og informasjon sendes deg fortløpende. Du kan være trygg på at forsikringene dine er godt ivaretatt og du vil være dekket hvis du er uheldig og får en skade.

    Hvor finner jeg oversikt over mine forsikringer?

    Frem til forsikringene dine er aktive i Storebrand finner du fortsatt oversikt over dine forsikringer på Min side hos Nemi  

    Når du mottar beskjed om flytting av dine forsikringer til Storebrand, logger du inn og finner forsikringsoversikten din der.

    Skade

    Jeg venter på et skadeoppgjør i Nemi, hvordan blir dette håndtert nå?

    Pågående skadeoppgjør vil ikke bli påvirket av dette, og vil bli håndtert i ditt eksisterende forsikringsselskap.

    Hvem tar jeg kontakt med ved skade nå?

    Er uhellet ute og du skal melde fra om en skade hos Nemi, finner du informasjon og skademeldingsskjema på deres nettsider. Etter at forsikringene dine er flyttet til oss i Storebrand behandler vi nye skader som oppstår her. Du kan være trygg på at forsikringene dine er godt ivaretatt og at du vil få et rettferdig oppgjør.

    Hvem tar jeg kontakt med hvis jeg lurer på noe?

    Vi hjelper deg hvis du har spørsmål. Dersom du ikke har hørt noe fra Storebrand ennå, rettes spørsmålene til Nemi ved å sende en e-post til service@nemiforsikring.no eller på telefonnummer 22 91 33 00.

    Når du har mottatt melding fra Storebrand om at forsikringene dine er flyttet hit, vil vi i Storebrand hjelpe deg med det du trenger.

    Priser og vilkår

    Vil de samme vilkårene gjelde hos Storebrand som de jeg allerede har?

    Storebrand har gode forsikringsvilkår, og du kan være trygg på at du får gode betingelser hos oss. Derfor få du vilkårsgaranti på forsikringene dine frem til neste fornyelse. Vilkårsgaranti betyr at du er dekket for de samme hendelsene som tidligere hos Nemi dersom du skulle få en skade frem til neste fornyelse. Vi i Storebrand jobber kontinuerlig med å gi kundene våre de beste dekningene og gjør stadig produktforbedringer. Dersom du likevel skulle oppleve å ha en skade som ga bedre dekning i Nemi, må du gi oss beskjed.

    Vilkårsgarantien gjelder ikke for barneforsikring samt egenandeler eller dekninger som er etablert gjennom Nemi sine eksterne samarbeidspartnere.

    Barneforsikring

    Til deg som har barneforsikring hos Nemi. Vi tilbyr overgang til Storebrand barneforsikring basis. Her ser du hvilke dekningsendringer det omfatter

    Du kan også oppgradere fra Barneforsikring basis til Barneforsikring ekstra med en forenklet helseerklæring. Barneforsikring ekstra ble tidligere i år kåret til «best i test» av Norske Familieøkonomi. Les mer om barneforsikringene våre her

    Norsk hussoppforsikring

    Forsikringsdekninger med Norsk Hussopp Forsikring som forsikringsgiver, gjelder som tidligere, inntil du selv eventuelt ønsker å si opp denne. Norsk Hussopp Forsikring fakturerer deg direkte for denne forsikringen. Kunder med Super hus- eller hytteforsikring hos oss, har en hussoppforsikring inkludert i denne forsikringen. Er du usikker på om du har dekning for råte- og insektskader inkludert i din forsikring, finner du informasjon om dette i forsikringsavtalen din hos det selskapet du flytter fra.

    Du mottar informasjon fra Norsk Hussopp Forsikring i god tid før fornyelsen. Flytter du forsikringene dine utenfor hovedforfall, vil Norsk Hussopp Forsikring kontakte deg direkte.

    Blir prisene de samme?

    Du beholder prisene dine frem til forsikringene blir flyttet over ved hovedforfall. Storebrand har generelt svært konkurransedyktige priser. Storebrand vil sende deg informasjon når forsikringene blir flyttet over, og du vil da ha full innsikt i dine nye priser ved å logge inn på storebrand.no med din bank id.

    Kundeservice

    Jeg er kunde hos Nemi og må gjøre en endring på forsikringen min, hvem kontakter jeg?

    Ved endringer på eksisterende forsikringer, ta kontakt med Nemi service@nemiforsikring.no eller på telefonnummer 22 91 33 00.

    Når forsikringene dine blir overført til Storebrand, forholder du deg til vårt Kundesenter.

    Jeg er kunde hos Nemi i dag, og har en fast person jeg ringer hvis det er noe. Vil den rådgiveren fortsatt kunne hjelpe meg?

    Storebrand har tegnet agentavtale med noen av agentene til Nemi, men ikke alle. Storebrand har gode nettløsninger for å gjøre en rekke endringer selvbetjent. Utover dette har vi et stort kundesenter som kan hjelpe deg både med endringer og nye forsikringer. Her får du også hjelp til viktige personforsikringer som barneforsikring og forsikring hvis du blir arbeidsufør.

    Er reiseforsikringskortet mitt fremdeles gyldig?

    Har du reiseforsikring, vil du motta nytt reiseforsikringskort i posten. Du kan også finne nytt reisekort i forsikringsavtalen din på Min side. Er det noe du er usikker på eller ikke finner, ikke nøl med å ta kontakt med oss.

    Jeg har kjøpt meg ny bil, hva gjør jeg da?

    Ta kontakt med Nemi på 22 91 33 00 eller e-post service@nemiforsikring.no

    Hvis du har mottatt melding fra Storebrand om at dine forsikringer er flyttet til oss, vil vi hjelpe deg med det du trenger. Ring Storebrand på 915 08880, eller logg inn på storebrand.no hvor du finner oversikt over forsikringene dine, kjøper nye forsikringer og chatter med oss.

    Personforsikringer

    Jeg har en personforsikring i dag i Nemi, må jeg avgi ny helseerklæring til Storebrand?

    Nei, du trenger ikke avgi nye helseopplysninger ved overgang til tilsvarende forsikring eller dekning i Storebrand. Dersom du ønsker å utvide eller oppgradere forsikringen din må du avgi nye helseopplysninger.

    Jeg har en personforsikring i Nemi. Får jeg det samme produktet hos Storebrand?

    Det kan være områder hvor det vil være enkelte forskjeller, men Storebrand har lang erfaring og gode og dekkende personforsikringer slik at du som kunde skal bli godt ivaretatt og samlet få minst like gode produktbetingelser som du har hatt.

    Betaling og faktura

    Hvordan skal jeg forholde meg til betaling/fakturering fremover?

    Du betaler fakturaer til forfall på vanlig måte hos eksisterende selskap. Vi vil varsle deg når du overføres til Storebrand og du vil da motta faktura fra oss. Sluttoppgjør eller penger til gode i Nemi gjøres opp med dem. Dersom du har avtalegiro hos Nemi vil denne ikke bli overført til Storebrand, men du vil få informasjon fra oss rundt betaling.

    Hva gjør jeg dersom jeg har mottatt varsel om fornyelse, men ikke ønsker å bli kunde hos Storebrand?

    Dersom du ikke ønsker å være kunde hos Storebrand, må du selv finne en ny forsikringsleverandør som kan overta forsikringene dine. Dette selskapet må varsle Storebrand om at de overtar forsikringsansvaret for kjøretøy som er forsikringspliktige. Andre forsikringer kan du selv velge å si opp fra fornyelsen, men det vil da være ditt ansvar å finne deg en ny forsikringsleverandør.