Slik bruker du helseforsikringen
Her finner du informasjon om hvordan du bruker helseforsikringen din eller behandlingsforsikringen som hører til Barneforsikring total.
Sende inn henvisning og bestille behandling
For å bruke forsikringen trenger du henvisning til behandling fra lege. Den enkleste og raskeste måten å sende inn henvisningen – eller bestille fysikalsk behandling – er med mobilappen vår Bli frisk.
Du kan også sende inn henvisning med elektronisk skadeskjema. Send inn henvisning
Når vi har mottatt henvisningen, blir du kontaktet av Helpline med helsepersonell som hjelper deg med alt du trenger. Vi garanterer time innen 10 arbeidsdager.
Refusjon av utgifter
Har du allerede vært til behandling, kan du raskt og enkelt søke om refusjon av utgifter i Bli frisk-appen.
Du kan også søke refusjon med elektronisk skadeskjema.
Når blir reiseutgiftene dekket?
Reiseutgiftene blir dekket ved legespesialist og røntgen/bildediagnostikk når avstanden mellom hjem og behandlingssted er mer enn 150 kilometer.
Reiseutgiftene blir også dekket ved sykehusinnleggelse/operasjon uansett reiselengde.
Barneforsikring med helseforsikring – registrering i appen Bli frisk
Har du som foresatt egen helseforsikring i Storebrand, benytter du eget navn og avtalenummer ved registrering i Bli frisk.
Har du ikke egen helseforsikring, benytt eget navn og avtalenummeret til Barneforsikring total: 1063259.
NB! Les dette før du sender e-post med vedlegg
Storebrand kan ikke garantere at meldinger som sendes med alminnelig e-post via internett ikke blir kjent for andre. Dette gjelder både emnefelt, tekstinnhold og eventuelle vedlegg. Derfor anbefaler Storebrand at du ikke sender fødselsnummer og/eller sensitive opplysninger via alminnelig e-post.