Slik bruker du helseforsikringen

Her finner du informasjon om hvordan du bruker helseforsikringen din eller behandlingsforsikringen som hører til Barneforsikring total.

Sende inn henvisning og bestille behandling

For å bruke forsikringen trenger du henvisning til behandling fra lege. Den enkleste og raskeste måten å sende inn henvisningen – eller bestille fysikalsk behandling – er med mobilappen vår Bli frisk. Last ned Bli frisk-appen nå.

Til AppStore
Til Google Play

Henvisning

Du kan også sende inn henvisning med elektronisk skadeskjema.

Når vi har mottatt henvisningen, blir du kontaktet av Helpline med helsepersonell som hjelper deg med alt du trenger. Vi garanterer time innen 10 arbeidsdager.

Refusjon av utgifter

Har du allerede vært til behandling, kan du raskt og enkelt søke om refusjon av utgifter i Bli frisk-appen.

Du kan også søke refusjon med elektronisk skadeskjema.

Når blir reiseutgiftene dekket?

Reiseutgiftene blir dekket ved legespesialist og røntgen/bildediagnostikk når avstanden mellom hjem og behandlingssted er mer enn 150 kilometer.

Reiseutgiftene blir også dekket ved sykehusinnleggelse/operasjon uansett reiselengde.

Barneforsikring med helseforsikring – registrering i appen Bli frisk

Nå er det enklere å bruke forsikringen til barna dine. Når du logger inn, får du som forsikringstaker automatisk opp avtalen til dine barn under 16 år. Du velger her – eller på din profil – om du skal booke behandling for deg eller for et av dine barn.

Når barnet fyller 16 år, må barnet selv logge inn med BankID å booke behandling.

Kontakt Helpline

Hverdager 8–16.

NB! Les dette før du sender e-post med vedlegg

Storebrand kan ikke garantere at meldinger som sendes med alminnelig e-post via internett ikke blir kjent for andre. Dette gjelder både emnefelt, tekstinnhold og eventuelle vedlegg. Derfor anbefaler Storebrand at du ikke sender fødselsnummer og/eller sensitive opplysninger via alminnelig e-post.


Fant du det du lette etter?