Slik bruker du helseforsikringen

Her finner du informasjon om hvordan du bruker helseforsikringen din eller behandlingsforsikringen som hører til Barneforsikring Total.

Sende inn henvisning og bestille behandling

For å bruke forsikringen trenger du henvisning til behandling fra lege. Den enkleste og raskeste måten å sende inn henvisningen på, er med mobilappen vår Bli Frisk.

Last ned fra App Store
Tilgjengelig på Google Play

Du kan også sende inn henvisning med elektronisk skadeskjema. Send inn henvisning

Når vi har mottatt henvisningen, blir du kontaktet av Helpline med helsepersonell som hjelper deg med alt du trenger. Vi garanterer time innen 10 arbeidsdager.

Refusjon av utgifter

Har du allerede vært til behandling, kan du raskt og enkelt søke om refusjon av utgifter i Bli Frisk. 

Du kan også søke refusjon med elektronisk skadeskjema.

Søk refusjon av utgifter til behandling, inklusive reise

Søk refusjon av kun reiseutgifter

Når blir reiseutgiftene dekket?

Reiseutgiftene blir dekket ved legespesialist og røntgen/bildediagnostikk når avstanden mellom hjem og behandlingssted er mer enn 150 kilometer.

Reiseutgiftene blir også dekket ved sykehusinnleggelse/operasjon uansett reiselengde.

Barneforsikring Total – registrering i Bli Frisk

Har du som foresatt egen helseforsikring i Storebrand, benytter du eget navn og avtalenummer ved registrering i Bli Frisk.

Har du ikke egen helseforsikring, benytt eget navn og avtalenummeret til Barneforsikring Total: 1063259.

NB! Les dette før du sender e-post med vedlegg

Storebrand kan ikke garantere at meldinger som sendes med alminnelig e-post via internett ikke blir kjent for andre. Dette gjelder både emnefelt, tekstinnhold og eventuelle vedlegg. Derfor anbefaler Storebrand at du ikke sender fødselsnummer og/eller sensitive opplysninger via alminnelig e-post.


  Fant du det du lette etter?