Detaljer om helseforsikring

Her finner du oversikt over vanlige spørsmål om helseforsikringen vår. Vær oppmerksom på at det alltid er de fullstendige vilkårene (pdf) nederst på siden som gjelder.

Hvorfor trenger du helseforsikring?

Med helseforsikring er du garantert behandling innen 10 virkedager. Vi dekker alt fra en enkel fysioterapitime til kreftbehandling. Det er ingen begrensning på kostnader eller varighet på behandling og du betaler ingen egenandel, med mindre annet er avtalt. Helseforsikring er ingen erstatning for offentlig helsevesen, men et supplement som gir deg flere alternativer.

Kan Second Opinion brukes ved time i det offentlige?

Ja, du kan få Second Opinion fra lege gjennom Best Care (ved for eksempel kreft eller alvorlige hjertelidelser) uten å avbryte ditt behandlingsforløp i det offentlige.

Jeg har time i det offentlige, kan jeg bruke forsikringen?

Ja, du kan alltid velge behandling på privat sykehus/klinikk gjennom helseforsikringen som alternativ til timen du allerede har fått gjennom det offentlige. Når du har fått ny time gjennom helseforsikringen er det viktig at du avbestiller den opprinnelige timen i god tid, slik at du frigir plassen til den neste i den offentlige helsekøen.

Hvor mye koster en helseforsikring?

Dette avhenger av hvilken forsikring du velger, og av din alder. Du finner en enkel oversikt over dekninger og priser i vår prisliste. Dersom dere er to eller flere i samme familie, kan dere få 15 % familierabatt.

Hva betyr garantert rask behandling?

Med helseforsikringen vår er du garantert behandling eller operasjon innen 10 virkedager. Ved mindre alvorlige diagnoser kan ventetiden på offentlig sykehus være flere måneder eller år, noe som i verste fall kan medføre at du blir gående med smerter og/eller ikke blir i stand til å jobbe. Med helseforsikring er du garantert behandling eller operasjon på privat sykehus innen 10 virkedager. Gjennomsnittlig ventetid på offentlig sykehus er 2-3 måneder. For mindre alvorlige lidelser, som for eksempel kne- eller ryggsmerter, er ventetiden på behandling og operasjon ofte atskillig lengre.

Hva er Best Care?

Storebrand Helseforsikring tilbyr, som eneste aktør i Norge, medisinsk vurdering gjennom Best Care sitt nettverk.

Ved alvorlige diagnoser og second opinion hvor det er manglende kompetanse i Norden, benytter vi oss av vårt nettverk Best Care. Best Care er et medisinsk nettverk i Tyskland, bestående av de fremste legespesialister og sykehus.

Best Care benyttes ved behandling av alvorlige diagnoser, eksempelvis ondartet kreft, hvor det i Norge kan være et begrenset tilbud utover det offentlige helsevesen. Derfor kan Best Care være et verdifullt alternativ eller supplement.

I de tilfeller hvor behandlingen blir gjennomført på offentlig sykehus i Norge, kan du benytte Best Care til å få en second opinion fra en uavhengig lege. Dette vil gi deg som pasient ekstra trygghet på at det er stilt riktig diagnose, og at du gis best mulig behandling.

Behandlingen må være forhåndsgodkjent.

Hva omfatter psykologisk førstehjelp?

Psykologisk førstehjelp omfatter behandling hos krisepsykolog ved plutselige og uforutsette traumatiske hendelser som medfører en umiddelbar psykisk reaksjon (for eksempel dødsfall, alvorlig sykdom, overfall eller innbrudd).

Hvordan tar jeg i bruk helseforsikringen?

Det enkleste er å bruke appen vår, Bli Frisk. Der kan du sende inn henvisninger, be om refusjon og annet.

Les mer om hvordan du bruker helseforsikringen

Hvordan foretar jeg endringer på avtalen min?

Ta kontakt med oss så hjelper vi deg! Du kan sende inn kontaktskjema til kundeservice via appen vår Bli Frisk, logge deg inn på dine personlige sider og chatte med oss, eller ringe oss. Se kontaktinformasjon nedenfor.

Er det egenandel?

Det er ingen egenandel og ingen begrensning på ansvarstid eller forsikringssum, med mindre annet er avtalt. Du får dekket din behandling så lenge du har behov for den.

Kontaktinformasjon

Helpline

Helpline er vårt team av helsepersonell som hjelper deg med bestilling og koordinering av behandling. Du kan ringe til Helpline på 800 83 313, eller sende e-post til helplinehelse@storebrand.no.

Kundeservice

For spørsmål om forsikringsavtalen din, premiefaktura eller informasjon om våre forsikringer, send e-post til infohelse@storebrand.no eller ringe oss på 22 31 13 30 (valg 1).

Oppgjør

For spørsmål om oppgjør og refusjon av utgifter, send e-post til skadehelse@storebrand.no eller ring 22 31 13 30 (valg 2).

Risikovurdering

For spørsmål om medisinsk risikovurdering av forsikringssøknaden din, send e-post til risiko@storebrand.no eller ring oss på 22 31 13 30 (valg 3).

NB! Les dette før du sender e-post med vedlegg

Storebrand kan ikke garantere at meldinger som sendes med alminnelig e-post via internett ikke blir kjent for andre. Dette gjelder både emnefelt, tekstinnhold og eventuelle vedlegg. Derfor anbefaler Storebrand at du ikke sender fødselsnummer og/eller sensitive opplysninger via alminnelig e-post.

Logg inn på dine personlige sider og chat med oss.

Vår postadresse

Storebrand Helseforsikring AS
Postboks 464
1327 Lysaker

Priser

Prisene gjelder for deg som ikke har andre produkter i Storebrand. For å være sikker på at du får korrekt pris, anbefaler vi deg å sjekke priser i kjøpsløsningen vår. Husk at dersom flere i familien din skal ha helseforsikring, kan du ha rett til familie- eller fordelsrabatt.

For røykere er prisen 25 prosent høyere. Har det gått mer enn 12 måneder siden du sluttet å røyke, kan du be om at tillegget fjernes.


Fant du det du lette etter?