Det beste for bilisten – og miljøet
Da Storebrand så seg om etter en ny veihjelptjeneste i 2018, var det spesielt ett aspekt som var viktig – nemlig bærekraft.
– Som et av selskapene som jobber best med bærekraft i verden, er det svært viktig for Storebrand også å ha bærekraftige samarbeidspartnere. SOS Internationals miljøfokus var et av de viktigste kriteriene for at valget falt på dem, sier Alexander Asbjørnsen, som er innkjøpssjef for skadeoppgjør i Storebrand Forsikring.
MOBIL LØSNING: Karttjenesten «Follow my truck» krever ikke annet enn en smarttelefon. Alt du trenger å gjøre er å trykke på linken du får tilsendt på SMS, og voilà – så har du full kontroll på hvordan bergingsbilen ligger an. Foto: SOS International
SOS International er som eneste veihjelptjeneste i Norden ISO-sertifisert i miljøledelse på tvers av alle de nordiske markedene, og vektlegger kvalitet, bærekraft og miljø i hele verdikjeden.
– Vi prøver blant annet å løse flest mulig henvendelser over telefon, og når vi rykker ut, er det med el-biler eller andre miljøvennlige bergingsbiler – eller motorsykler, forteller Richard Waitz.
– I tillegg etterstreber vi alltid å løse den skadede bilen på stedet, og gjør vårt ytterste for at bilen ikke skal taues. På den måten sparer vi både miljøet for CO2-utslipp og bilisten for masse tid.
Bilforsikring i Storebrand
- Har du kasko eller delkasko i Storebrand, har du tilgang til veihjelp ved uhell eller driftsstans døgnet rundt. Tjenesten gjelder i Norden for delkasko, og i hele Europa for kasko.
- Vår samarbeidspartner SOS International, sørger for reparasjon på stedet eller frakt av bilen til nærmeste verksted, og at du og reisefølget ditt kommer trygt hjem.
Karttjeneste à la Uber
SOS International sitter også i førersetet når det gjelder tilbudet av digitale tjenester som gjør situasjonen så smidig som mulig for bilisten.
Blant annet holder de deg hele tiden oppdatert på assistansesituasjonen over SMS når du befinner deg i Norge.
– Via SMS-en får bilisten tilgang til tjenesten «Follow my truck». Den kommer med en link til et interaktivt kart, slik at du hele tiden kan følge med på hvor bergingsbilen befinner seg, forklarer Berg.
ENKELT: Storebrands Petter Berg synes det er svært positivt at det er samme selskap som tar seg av henvendelsen din, selv om bilproblemene skulle oppstå utenlands. – Det oppleves som en trygghet for kunden, i tillegg til at det er lettere å håndtere saken når bilen kommer til Norge, sier han. Foto: Storebrand
Karttjenesten sørger ikke bare for at du slipper å vente ved bilen, og isteden kan sette deg inn på en kafé og vente til du ser at bergingsbilen kommer.
– Den er også en stor fordel hvis du strander et sted du ikke er kjent, eller for eksempel kjører over fjellet og ikke vet akkurat hvor du befinner deg.
– På samme måte som at du kan følge bergingsbilen, plukker den også opp lokasjonen din, slik at den garantert finner deg. Det er en av de største styrkene med hele tjenesten, mener Berg.
– SOS International har rett og slett tatt bilberging til et nytt – og grønnere – nivå!
Er du bilforsikringskunde i Storebrand og i behov for veihjelp? Ring Storebrand Livsforsikring på telefon +47 22 48 90 00, så blir du satt direkte over til SOS Internationals alarmsentral via tastevalg.