Illustrasjonsfoto: SOS International gir veihjelp.

Her er den grønne tjenesten som redder deg på veien

Nå kan du som har bilforsikring i Storebrand føle deg enda tryggere hvis bilen plutselig sier stopp.

Av  Linn Isaksen/NewsLab
ARTIKKEL · PUBLISERT 28.6.2021

Få ting er så hyggelig som å dure av gårde i bilen på vei til hytta, et lystbetont familiebesøk eller kanskje en bilferie nedover Europa. Men hva hvis bilen plutselig stopper, eller noe annet skulle skje? Hvem skal du ringe, og hvor fort kan de hjelpe?

Hjelp å få 24/7

Har du kasko eller delkasko i Storebrand, har du tilgang til veihjelp ved uhell eller driftsstans døgnet rundt. Å ha en bilforsikring som inkluderer rask og god veihjelp er helt essensielt når uhellet først er ute.

– Havner du i en situasjon hvor du trenger veihjelp, oppleves det ofte veldig dramatisk. Derfor er det viktig for oss å ha en erfaren veihjelptjeneste som alltid er tilgjengelig for bilforsikringskundene våre, sier Petter Berg, som er fagsjef for oppgjør motorforsikring i Storebrand Forsikring.

KJENT OG KJÆR HJELPER: SOS International samarbeider med NAF, så det er de kjente gule bergingsbilene som kommer og hjelper deg hvis du har problemer på veien. Foto: SOS International

Kunder med bilforsikring i Storebrand kan alltid ringe veihjelptjenesten til SOS International: den største assistentvirksomheten innen veihjelptjenester i Norden.

– I tillegg til å ha et landsdekkende bergenettverk bestående av 140 bergestasjoner rundt om i Norge, koordinerer vi også veihjelp i hele Europa. Via vår døgnåpne alarmsentral i Oslo, sørger vi for rask og god hjelp uansett hvor du befinner deg, forteller kommersiell direktør i SOS International i Norge, Richard Waitz.

Det betyr også at du alltid får snakke med en norsktalende konsulent, uansett hvor uhellet skulle oppstå.


Vil du ha oversikt over forsikringen din?


Det beste for bilisten – og miljøet

Da Storebrand så seg om etter en ny veihjelptjeneste i 2018, var det spesielt ett aspekt som var viktig – nemlig bærekraft.

– Som et av verdens mest bærekraftige selskap, er det svært viktig for Storebrand også å ha bærekraftige samarbeidspartnere. SOS Internationals miljøfokus var et av de viktigste kriteriene for at valget falt på dem, sier Alexander Asbjørnsen, som er innkjøpssjef for skadeoppgjør i Storebrand Forsikring.

MOBIL LØSNING: Karttjenesten «Follow my truck» krever ikke annet enn en smarttelefon. Alt du trenger å gjøre er å trykke på linken du får tilsendt på SMS, og voilà – så har du full kontroll på hvordan bergingsbilen ligger an. Foto: SOS International

SOS International er som eneste veihjelptjeneste i Norden ISO-sertifisert i miljøledelse på tvers av alle de nordiske markedene, og vektlegger kvalitet, bærekraft og miljø i hele verdikjeden.

– Vi prøver blant annet å løse flest mulig henvendelser over telefon, og når vi rykker ut, er det med el-biler eller andre miljøvennlige bergingsbiler – eller motorsykler, forteller Richard Waitz.

– I tillegg etterstreber vi alltid å løse den skadede bilen på stedet, og gjør vårt ytterste for at bilen ikke skal taues. På den måten sparer vi både miljøet for CO2-utslipp og bilisten for masse tid.

Karttjeneste à la Uber

SOS International sitter også i førersetet når det gjelder tilbudet av digitale tjenester som gjør situasjonen så smidig som mulig for bilisten.

Blant annet holder de deg hele tiden oppdatert på assistansesituasjonen over SMS når du befinner deg i Norge.

– Via SMS-en får bilisten tilgang til tjenesten «Follow my truck». Den kommer med en link til et interaktivt kart, slik at du hele tiden kan følge med på hvor bergingsbilen befinner seg, forklarer Berg.

ENKELT: Storebrands Petter Berg synes det er svært positivt at det er samme selskap som tar seg av henvendelsen din, selv om bilproblemene skulle oppstå utenlands. – Det oppleves som en trygghet for kunden, i tillegg til at det er lettere å håndtere saken når bilen kommer til Norge, sier han. Foto: Storebrand

Karttjenesten sørger ikke bare for at du slipper å vente ved bilen, og isteden kan sette deg inn på en kafé og vente til du ser at bergingsbilen kommer.

– Den er også en stor fordel hvis du strander et sted du ikke er kjent, eller for eksempel kjører over fjellet og ikke vet akkurat hvor du befinner deg.

– På samme måte som at du kan følge bergingsbilen, plukker den også opp lokasjonen din, slik at den garantert finner deg. Det er en av de største styrkene med hele tjenesten, mener Berg.

– SOS International har rett og slett tatt bilberging til et nytt – og grønnere – nivå!

Er du bilforsikringskunde i Storebrand og i behov for veihjelp? Ring Storebrand Livsforsikring på telefon +47 22 48 90 00, så blir du satt direkte over til SOS Internationals alarmsentral via tastevalg.


Se hvilke fordeler du har som forsikringskunde