Sperre kort

Du må straks sperre kortet når du oppdager at det har kommet bort eller andre har fått kjennskap til PIN-koden.

Slik sperrer du kortet ditt

Sperretjenesten er åpen alle dager, hele døgnet. Ved tyveri må du politianmelde forholdet.

I mobilbanken

Logg deg inn i mobilbanken og gå til «Sperr kort» i hovedmenyen. Velg det kortet du vil sperre.

Bekreft sperringen med telefonkoden din og en engangskode vi sender deg på sms.

 

I nettbanken

Gå til kortoversikten i nettbanken. I tabellen «Aktive kort» klikker du på pilen/haken til høyre for det kortet du ønsker å sperre. Flere valg kommer fram.

Trykk på «Sperr kort» og signer med BankID for å fullføre sperringen.

På telefon

Ønsker du å åpne et sperret kort?

Gå til kortoversikten i nettbanken. I tabellen over 'Sperrede kort' klikker du på pilen/haken til høyre for det kortet du ønsker å sperre. Flere valg kommer fram. Trykk på «Opphev sperring» og Signer med BankID for å fullføre åpningen.

Du kan også sende oss en melding fra nettbanken, så åpner vi kortet for deg i løpet av 1-3 virkedager.

Ønsker du å erstatte et mistet eller ødelagt kort?

Gå til kortoversikten i nettbanken. Klikk på pilen/haken til høyre for det kortet du ønsker å erstatte. Flere valg kommer fram. Trykk på «Rebestill kort». Signer med BankID for å fullføre rebestillingen.

Ønsker du å bestille et helt nytt kort?

Når kortet er sperret, kan du bestille et nytt kort i nettbanken. Logg inn og velg «Kort» og «Nytt Kort» fra venstremenyen. Velg det kortet du ønsker, og klikk «Bestill bankkort».

Er du mellom 8 og 15 år, kan du ikke bruke den samme bestillingstjenesten. Logg deg inn i nettbanken og send oss i stedet en sikker melding. (Rød konvolutt under «Kontakt oss» øverst på høyre side i kontooversikten.)

Politianmeldelse

Hvis kortet ditt har blitt stjålet, må du huske å melde saken til politiet.


Fant du det du lette etter?