Sperre kort
Du må straks sperre kortet når du oppdager at det har kommet bort eller andre har fått kjennskap til PIN-koden.
Slik sperrer du kortet ditt
Sperretjenesten er åpen alle dager, hele døgnet. Ved tyveri må du politianmelde forholdet.
I mobilbanken
Logg deg inn i mobilbanken trykk på Meny → Kort → Mine kort → trykk på kortet du ønsker å sperre og velg "Sperre kort".
I nettbanken
Gå til Meny → Kort → Min kortoversikt → Sperr kort, på det kortet du ønsker å sperre.
Signer med BankID for å fullføre sperringen.
På telefon
- Fra Norge ringer du 915 08880
- Fra utlandet ringer du +47 915 08880
Ønsker du å åpne et sperret kort?
Gå til Meny → Kort → Min kortoversikt i nettbanken. I tabellen over 'Sperrede kort' klikker du på pilen/haken til høyre for det kortet du ønsker å sperre. Flere valg kommer fram. Trykk på «Opphev sperring» og Signer med BankID for å fullføre åpningen.
Du kan også sende oss en melding fra nettbanken, så åpner vi kortet for deg i løpet av 1-3 virkedager.
Ønsker du å erstatte et mistet eller ødelagt kort?
Gå til Meny → Kort → Min kortoversikt i nettbanken. Klikk på pilen/haken til høyre for det kortet du ønsker å erstatte. Flere valg kommer fram. Trykk på «Rebestill kort». Signer med BankID for å fullføre rebestillingen.
Ønsker du å bestille et helt nytt kort?
Når kortet er sperret, kan du bestille et nytt kort i nettbanken. Logg inn gå til Meny → Kort → Min kortoversikt. Velg det kortet du ønsker, og klikk «Bestill bankkort».
Er du mellom 8 og 15 år, kan du ikke bruke den samme bestillingstjenesten. Logg deg inn i nettbanken og send oss i stedet en sikker melding. (Rød konvolutt under «Kontakt oss» øverst på høyre side i kontooversikten.)
Politianmeldelse
Hvis kortet ditt har blitt stjålet, må du huske å melde saken til politiet.