Fitbit Pay — spørsmål og svar

Er kortnummeret eller annen informasjon tilgjengelig via Fitbit Pay?

Informasjon om de tre siste kjøpene for hvert innrullerte kort vises i Fitbit App Wallet, men ikke annen kjøps- eller kontoinformasjon.

Kortopplysningene dine er ikke tilgjengelig for Fitbit.

Hvordan kan jeg legge inn et kort i Fitbit Pay?

For å legge inn Storebrand debet- eller kredittkort må du laste ned Fitbit-appen og opprette brukerprofil hos Fitbit (bare hvis du er en ny bruker). Følg guide for oppsett av smartklokken og velg denne i Fitbit-appen. Start deretter Fitbit Pay og autentiser deg med telefonens standardmetode (for eksempel kode eller fingeravtrykk). Fortsett med å registrere kortopplysninger, navn og adresse.

Du må akseptere Storebrand Banks vilkår og betingelser for Fitbit Pay hver gang du legger inn et nytt kort i Fitbit Pay. I tillegg gjelder Fitbits egne vilkår og betingelser. Kortopplysningene blir deretter kontrollert av banken, og du vil motta en éngangskode på SMS. Når éngangskoden er verifisert, er kortet innrullert og det virtuelle kortet vil bli synkronisert videre til smartklokken. Du er nå klar til å betale med Fitbit Pay.

Hva er sikkerhetskode og hvorfor er det påkrevet?

Av sikkerhetsmessige årsaker må du legge inn sikkerhetskode når du registrerer kortet ditt i Fitbit Pay. Kortets sikkerhetskode (CVV) er det tre-sifrede nummeret som er trykket på baksiden av det fysiske kortet.

Jeg har mottatt en éngangskode på SMS. Hva er det, og hvorfor er det påkrevet?

Av sikkerhetsmessige årsaker kan vi be deg om å legge inn en éngangskode for å bekrefte identiteten din. Denne vil du motta på SMS.

Vær oppmerksom på at éngangskoden vil bli sendt til mobilnummeret som er registrert på ditt kundeforhold i Storebrand. Engangskoden er kun gyldig i noen minutter.

Kan jeg registrere flere kort?

Ja, Fitbit Pay Wallet kan inneholde inntil seks kort. Du kan angi ett av kortene som default (standard).

Hvordan kan jeg sperre kort i Fitbit Pay?

  1. Start Fitbit Pay Wallet i Fitbit-appen.
  2. elg kortet som skal sperres, scroll nedover, velg «Suspend card» og bekreft.
  3. Synkroniser med smartklokken for å fjerne kortet.
  4. Vær oppmerksom på at kortet kun er sperret for bruk i Fitbit Pay.

Hvordan kan jeg slette kort i Fitbit Pay?

  1. Start Fitbit Pay Wallet i Fitbit-appen.
  2. Velg kortet som skal slettes, scroll nedover, velg «Remove card» og bekreft.
  3. Synkroniser med smartklokken for å slette kortet.
  4. Vær oppmerksom på at kortet kun er slettet for bruk i Fitbit Pay.

Hva er “Device Account Number” og hvordan skiller det seg fra kortnummeret?

Av sikkerhetsmessige årsaker blir det opprettet et «Device Account Number» når du innrullerer et Storebrand-kort i Fitbit Pay. Dette nummeret er unikt for enheten og forskjellig fra kortnummeret. «Device Account Number» benyttes ved betalinger med Fitbit Pay.

Gjelder kredittkortets fordeler, for eksempel forsikring, når jeg betaler med Fitbit Pay?

Ja, du har de samme fordelene med kredittkorte når du betaler med Fitbit Pay.

Hva gjør jeg hvis det oppstår problemer med appene eller smartklokken?

Ved problemer med Fitbit-apper eller smartklokken, ta kontakt med butikken der du har kjøpt klokken eller se help.fitbit.com

Hva gjør jeg hvis jeg mister eller blir frastjålet smartklokken?

Hvis du mistenker at smartklokken er mistet eller stjålet, skal du snarest mulig sperre kortene, enten via Fitbit Pay-appen i smarttelefonen, i mobil- eller nettbank, eller ved å kontakte Storebrand Bank på +47 915 08880 (døgnåpent).

Hvordan kan jeg endre eller gjenopprette koden til klokken?

Koden til klokken gjenopprettes i Fitbit-appen på følgende måte:

  1. Åpne Fitbit-appen og velg ikonet for «Account».
  2. Trykk på klokkesymbolet.
  3. Trykk på «PIN» (du må verifisere deg ved hjelp av fingeravtrykk eller kode for å få tilgang til denne menyen).
  4. Velg «Change PIN code» og følg instruksjonene.

  Fant du det du lette etter?