BLI BANKKUNDE: For å signere lånetilbudet i nettbanken må du ha en konto hos Storebrand Bank. Illustrasjonsfoto.
2. Få tilgang til nettbanken
Etter gjennomgangen med rådgiver får du i løpet av kort tid godkjent søknaden din, dersom alt er i orden.
For å motta selve lånetilbudet og kunne signere digitalt, trenger du tilgang til nettbanken vår. Det får du ved å bli bankkunde i Storebrand.
Da blir du tildelt en bruks- og sparekonto hos oss, og får tilsendt et bankkort i posten.
Av sikkerhetshensyn finner du PIN-koden til kortet i nettbanken. Der kan du også velge å bestille et kredittkort med reiseforsikring og andre fordeler, uten årsgebyr.
3. Signer lånedokumentene dine
Når du får innvilget lånet blir du varslet på SMS om at vi trenger noen signaturer fra deg. Det tar kun noen minutter å signere papirene ved hjelp av BankID.
4. Vi avslutter det gamle låneforholdet ditt
Så snart du har signert papirene, kontakter vi din gamle bank og betaler det som er igjen av lånet ditt. Da avsluttes lånet.
Har du i tillegg søkt om et høyere lånebeløp, utbetaler vi resterende beløp på bankkontoen din i Storebrand.
Penger du har stående på bruks- og sparekonto i den gamle banken din må du flytte over selv.
VI GJØR JOBBEN FOR DEG: Etter at du har signert lånedokumentene innfrir vi det gamle lånet ditt og avslutter låneforholdet. Illustrasjonsfoto.
5. E-fakturaene følger deg automatisk
E-fakturaer følger personnummeret ditt, og dukker opp i nettbanken i Storebrand uten at du behøver å gjøre noe.
For å opprette avtalegiroer betaler du fakturaen du har mottatt, og velger "Opprett avtalegiro" etter at betalingen er gjennomført.
Tips!
Har du ingen faktura å betale kan du utføre en betaling (med KID) til selskapet på 1 krone, med forfall tre dager frem i tid. Når du har betalt den, vil du få spørsmål om å opprette eFaktura og/eller avtalegiro. Etter at du har inngått avtalen sletter du betalingen i forfallsmappen.
Hva med BankID, da?
BankID fra gammel bank fungerer inntil du avslutter hele kundeforholdet der. Vi hjelper deg gjerne å utstede ny da du er i gang hos oss. Dette krever legitimering via post i butikk.
Under hele prosessen har du en fast lånerådgiver å forholde deg til. Det gjør det enklere for oss å gjøre det enklere for deg!
Voilà – nå har du har flyttet lånet ditt!