Legitimering hos Posten

For å legitimere deg må du til Posten for å gjennomføre en ID-kontroll. Dette må bestilles på forhånd. Etter du mottar bekreftelse på at ID-kontroll er bestilt har du 7 dager på å gjennomføre dette.

Hva er gyldig legitimasjon?

Du kan kun bruke: 

  • norsk pass, eller
  • norsk nasjonalt ID-kort med chip

Ikke gyldig legitimasjon:

Du kan ikke bruke internasjonale ID-kort, førerkort, digital legitimasjon, nødpass eller bankkort med bilde.

Spørsmål og svar

  • Du må oppgi ID-kode, overgi legitimasjon, og bli tatt bilde av i postdisken i butikken. De vil også ta et bilde av passet ditt. 

    • Når bildet skal tas må du fjerne solbriller, caps, lue eller andre hodeplagg.
    • Bildet skal tas med nøytralt ansiktsuttrykk.
    • Dersom ID-dokumentet ikke inneholder fødselsnummer eller D-nummer, må du kunne oppgi dette.
  • ID-kontroll kan gjøres på alle Posten Bring postkontor og post i butikk i deres åpningstid.

  • Du må utføre ID-kontrollen senest 7 dager etter du har fått bekreftelse. Etter det vil koden utløpe og du må ta kontakt med banken for å bestille ny kontroll.

  • Storebrand Bank skal informere deg om behandling av personopplysninger på forhånd, og i visse tilfeller be om samtykke før personopplysninger hentes inn. Mobai er databehandler på vegne av Storebrand Bank.

Jeg har legitimert meg

Når du har fått bekreftelse på at du er legitimert, kan du gå videre med å bestille BankID.