BankID periodevis utilgjengelig 21.-26. oktober

BankID skal bytte driftsleverandør. Derfor vil BankID og BankID på mobil i perioder være utilgjengelig i dette tidsrommet. 

Dette gjelder alle banker i Norge.

Hva betyr det for deg?

  • Du kan ikke bestille eller fornye BankID eller BankID på mobil i denne perioden.
  • Du kan heller ikke bestille nytt passord eller kodebrikke.
  • BankID og BankID på mobil er helt utilgjengelig fra torsdag 21. kl. 0.00 og 8 timer frem. 
  • Tjenestene kan bli ustabile også på andre tidspunkt.
  • Det kan være lurt å sjekke på forhånd at din BankID fungerer ved å logge deg inn i nettbanken.

Vær obs på svindelforsøk

Med disse endringene i BankID-tjenesten bør du være ekstra oppmerksom på svindel i denne perioden.

Husk at du aldri må oppgi BankID, koder eller passord til noen, heller ikke til banken eller politiet.