Danica Pensjon er nå en del av Storebrand

I januar 2023 ble Danica Pensjon fusjonert inn i Storebrand Livsforsikring AS. Vi har nå begynt å overføre alle pensjonsavtaler fra Danica til oss i Storebrand. Du får nærmere informasjon når avtalene dine blir overført.

Tilgang til Bedriftsportalen

Du vil få tilgang til Storebrands Bedriftsportal, slik at du kan fortsette å administrere bedriftens pensjonsavtale digitalt.

Dersom du er bruker av Bedriftsportalen i Danica i dag, sender vi deg en invitasjon til å bli bruker av Bedriftsportalen i Storebrand i en egen e-post, når avtalen overføres til Storebrand. 

Tilgang som megler

Er du megler vil du få tilgang til Storebrands Bedriftsportal på vegne av dine kunder. Du vil motta informasjon når det nærmer seg.

Har du allerede tilgang til Bedriftsportalen i dag trenger du ikke foreta deg noe. Dine kunder blir synlig for deg etter overføring.

Velkommen til oss!

Vi gleder oss til å ønske deg velkommen som Storebrand-kunde, og håper du vil bli fornøyd med oss som leverandør av pensjon, forsikring og sparing.

 

Rådgivere Storebrand

Vi er her for deg!

Ved hjelp av gode digitale løsninger, og et dedikert kundeteam, gjør vi pensjon og forsikring enkelt for deg.

Gjennom nyhetsbrev og andre aktiviteter sørger vi for at du får god oppfølging og oversikt gjennom hele året.

Ofte stilte spørsmål

  • Når bli avtalen flyttet?

    Din bedrifts pensjonsavtale blir flyttet til Storebrand i løpet av 2023. Når overføringen nærmer seg, vil du motta en e-post med nærmere informasjon fra oss. Dette skjer ca. en uke i forkant av overføringen.

  • Hvordan skal jeg forholde meg til fakturering og betaling fremover?

    Vi gjør oppmerksom på at du som har hatt fakturering av bedriftens pensjonsordning årlig, halvårlig eller kvartalsvis i Danica, vil etter overføring til Storebrand faktureres månedlig.

    Du vil motta første faktura etter etablering av avtalen i Storebrand. Faktura vil ha tilbakevirkende kraft og vil være gjeldene fra 01.01.2023. I Storebrand kan du benytte deg av Avtalegiro, e-Faktura og EHF-faktura.

  • Blir det noen endring for de som har løpende pensjonsutbetaling?

    Alle pensjons- og forsikringsutbetalinger fortsetter som normalt, når avtalen overføres til Storebrand.

  • Hva må jeg gjøre før flytting?

    Det er viktig at du oppdaterer alle ansattopplysninger før avtalen flyttes. Det gjelder spesielt ansattes lønn og stillingsprosent, innmelding og utmelding.

  • Hvordan får jeg tilgang til Storebrands Bedriftsportal?

    Du som allerede har tilgang til Danica Bedriftsportal vil få tilgang til Storebrands Bedriftsportal, slik at du kan fortsette å administrere bedriftens pensjonsavtale digitalt. Vi sender deg en invitasjon til å bli bruker av Bedriftsportalen i en e-post.

    Har du ikke fått invitasjonen til å bli bruker av Bedriftsportalen på e-post kan årsaken være:

    • du er ikke bruker av Danica sin Bedriftsportal i dag, og har derfor lagt inn et ugyldig brukernavn/e-postadresse på verifiseringssiden.
    • du har lagt inn et organisasjonsnummer som ikke matcher med brukernavnet/e-postadressen du har lagt inn, eller omvendt.
    • din bedrift og deres avtaler er ikke flyttet til Storebrand ennå.

    I e-posten du mottar ber vi deg om å logge deg inn med BankID og registrere hvilket organisasjonsnummer du ønsker tilgang til. Vi vil i etterkant av din registrering, sende deg en invitasjon til å bli bruker av Bedriftsportalen i en ny e-post som er gyldig i 96 timer.

    Når du har fått tilgang til portalen logger du deg inn med BankID. Du kan legge til flere brukere i bedriften din under «Innstillinger» i Bedriftsportalen.

  • Er du megler og mangler tilgang til Bedriftsportalen i Storebrand?

    Storebrand vil sørge for at du får tilgang til Bedriftsportalen når kundene dine overføres fra Danica Pensjon til Storebrand. Du vil motta mer informasjon når dine kunder er overført.

    Har du allerede tilgang til Bedriftsportalen i dag trenger du ikke foreta deg noe. Dine kunder blir synlig for deg etter overføring.

  • Hva gjør jeg hvis invitasjonen min til Storebrands Bedriftsportal har blitt ugyldig?

    Dersom din invitasjon til å bruker av Bedriftsportalen har blitt ugyldig må du be om ny invitasjon. Dette gjør du ved å finne frem e-posten du har mottatt fra Storebrand og be om ny invitasjon. Husk at invitasjonen har en gyldighet på 96 timer og må godtas før dette.

  • Hva kan Storebrands Bedriftsportalen hjelpe meg med?

    I Storebrands Bedriftsportal får du enkelt oversikt over bedriftens pensjons- og forsikringsavtaler. For at de ansatte skal få riktig pensjonsopptjening og at faktura blir korrekt, er det viktig at du jevnlig oppdaterer opplysninger om de ansattes lønn og stillingsprosent i Bedriftsportalen. I Bedriftsportalen finner du også:

    • Oversikt over ansatte som er registrert i pensjonsordningen
    • Faktura- og regnskapsdokumenter
    • Tallene du trenger til årsoppgjøret

Fant du det du lette etter?

    


© Storebrand 2023  Storebrand Bank ASA leverer rådgivningstjenester knyttet til sparing for personkunder.