Velkommen til Storebrand

1. juli 2022 ble Danica Pensjon en del av Storebrand. Vi har nå overført alle pensjons-, spare- og forsikringsavtaler fra Danica til oss i Storebrand. På denne siden vil du finne nyttig informasjon om overføringen av ditt kundeforhold.

Tilgang til Bedriftsportalen

Vi har sendt invitasjon til å bli bruker i Bedriftsportalen til deg som var bruker av Bedriftsportalen i Danica. 

Ofte stilte spørsmål

  • add Hvordan skal jeg forholde meg til fakturering og betaling fremover?

    Vi gjør oppmerksom på at du som har hatt fakturering av bedriftens pensjonsordning årlig, halvårlig eller kvartalsvis i Danica, vil etter overføring til Storebrand faktureres månedlig.

    Du vil motta første faktura etter etablering av avtalen i Storebrand. Faktura vil ha tilbakevirkende kraft og vil være gjeldene fra 01.01.2023. I Storebrand kan du benytte deg av Avtalegiro, e-Faktura og EHF-faktura.

  • add Blir det noen endring for de som har løpende pensjonsutbetaling?

    Alle pensjons- og forsikringsutbetalinger fortsetter som normalt, når avtalen overføres til Storebrand.

  • add Hvordan får jeg tilgang til Storebrands Bedriftsportal?

    Du som allerede har tilgang til Danica Bedriftsportal vil få tilgang til Storebrands Bedriftsportal, slik at du kan fortsette å administrere bedriftens pensjonsavtale digitalt. Vi sender deg en invitasjon til å bli bruker av Bedriftsportalen i en e-post.

    Har du ikke fått invitasjonen til å bli bruker av Bedriftsportalen på e-post kan årsaken være:

    • du er ikke bruker av Danica sin Bedriftsportal i dag, og har derfor lagt inn et ugyldig brukernavn/e-postadresse på verifiseringssiden.
    • du har lagt inn et organisasjonsnummer som ikke matcher med brukernavnet/e-postadressen du har lagt inn, eller omvendt.
    • din bedrift og deres avtaler er ikke flyttet til Storebrand ennå.

    I e-posten du mottar ber vi deg om å logge deg inn med BankID og registrere hvilket organisasjonsnummer du ønsker tilgang til. Vi vil i etterkant av din registrering, sende deg en invitasjon til å bli bruker av Bedriftsportalen i en ny e-post som er gyldig i 96 timer.

    Når du har fått tilgang til portalen logger du deg inn med BankID. Du kan legge til flere brukere i bedriften din under «Innstillinger» i Bedriftsportalen.

  • add Er du megler og mangler tilgang til Bedriftsportalen i Storebrand?

    Storebrand vil sørge for at du får tilgang til Bedriftsportalen når kundene dine overføres fra Danica Pensjon til Storebrand. Du vil motta mer informasjon når dine kunder er overført.

    Har du allerede tilgang til Bedriftsportalen i dag trenger du ikke foreta deg noe. Dine kunder blir synlig for deg etter overføring.

  • add Hva gjør jeg hvis invitasjonen min til Storebrands Bedriftsportal har blitt ugyldig?

    Dersom din invitasjon til å bruker av Bedriftsportalen har blitt ugyldig må du be om ny invitasjon. Dette gjør du ved å finne frem e-posten du har mottatt fra Storebrand og be om ny invitasjon. Husk at invitasjonen har en gyldighet på 96 timer og må godtas før dette.

  • add Hva kan Storebrands Bedriftsportalen hjelpe meg med?

    I Storebrands Bedriftsportal får du enkelt oversikt over bedriftens pensjons- og forsikringsavtaler. For at de ansatte skal få riktig pensjonsopptjening og at faktura blir korrekt, er det viktig at du jevnlig oppdaterer opplysninger om de ansattes lønn og stillingsprosent i Bedriftsportalen. I Bedriftsportalen finner du også:

    • Oversikt over ansatte som er registrert i pensjonsordningen
    • Faktura- og regnskapsdokumenter
    • Tallene du trenger til årsoppgjøret
Rådgivere Storebrand

Vi er her for deg!

Ved hjelp av gode digitale løsninger, og et dedikert kundeteam, gjør vi pensjon og forsikring enkelt for deg.

Gjennom nyhetsbrev og andre aktiviteter sørger vi for at du får god oppfølging og oversikt gjennom hele året.


Fant du det du lette etter?