Her er den grønne tjenesten som redder deg på veien

Nå kan du som har bilforsikring i Storebrand føle deg enda tryggere hvis bilen plutselig sier stopp.

Få ting er så hyggelig som å dure avgårde i bilen på vei til hytta, et lystbetont familiebesøk eller kanskje en bilferie nedover Europa. Men hva hvis bilen plutselig stopper, eller noe annet skulle skje? Hvem skal du ringe, og hvor fort kan de hjelpe?

Hjelp å få 24/7

Har du kasko eller delkasko i Storebrand, har du tilgang til veihjelp ved uhell eller driftsstans døgnet rundt. Å ha en bilforsikring som inkluderer rask og god veihjelp er helt essensielt når uhellet først er ute.

– Havner du i en situasjon hvor du trenger veihjelp, oppleves det ofte veldig dramatisk. Derfor er det viktig for oss å ha en erfaren veihjelpsleverandør som alltid er tilgjengelig for bilforsikringskundene våre, sier Mats Sæterkvist, som er fagsjef for oppgjør Motor i Storebrand Forsikring.

Les også: Slik pakker du bilen til bilferien

LYS327021_SOS_NOV_065_800p
KJENT OG KJÆR HJELPER: SOS International samarbeider med NAF, så det er de kjente gule bergingsbilene som kommer og hjelper deg hvis du har problemer på veien. Foto: SOS International

Storebrand byttet nylig veihjelpsleverandør til SOS International: Den største assistentvirksomheten innen veihjelpstjenester i Norden.

– I tillegg til å ha et landsdekkende bergenettverk bestående av 140 bergestasjoner rundt om i Norge, koordinerer vi også veihjelp i hele Europa. Via vår døgnåpne alarmsentral i Oslo, sørger vi for rask og god hjelp uansett hvor du befinner deg, forteller kommersiell direktør i SOS International i Norge, Richard Waitz.

Det betyr også at du alltid får snakke med en norsktalende konsulent, uansett hvor uhellet skulle oppstå.

Les også: Her er den enkle bilbonusguiden

i

Bilforsikring i Storebrand

  • Har du kasko eller delkasko i Storebrand, har du tilgang til veihjelp ved uhell eller driftsstans døgnet rundt. Tjenesten gjelder i Norden for delkasko, og i hele Europa for kasko.
  • Vår samarbeidspartner SOS International sørger for reparasjon på stedet eller frakt av bilen til nærmeste verksted, og at du og reisefølget ditt kommer trygt hjem.

Det beste for bilisten – og miljøet

Da Storebrand så seg om etter en ny veihjelpsleverandør, var det spesielt ett aspekt som var viktig – nemlig bærekraft.

– Som et av verdens mest bærekraftige selskaper, er det svært viktig for Storebrand å også ha bærekraftige samarbeidspartnere. SOS Internationals miljøfokus var et av de viktigste kriteriene for at valget falt på dem, sier Andreas Grøgaard, som er innkjøpssjef for skadeoppgjør i Storebrand Forsikring.

Les også: 7 ting du må vite om reiseforsikring før ferien

LYS327016_SOS_NOV_060_800p
MOBIL LØSNING: Karttjenesten «Follow my truck» krever ikke annet enn en smarttelefon. Alt du trenger å gjøre er å trykke på linken du får tilsendt på SMS, og voilà – så har du full kontroll på hvordan bergingsbilen ligger an. Foto: SOS International

SOS International er som eneste veihjelpsleverandør i Norden ISO-sertifisert i miljøledelse på tvers av alle de nordiske markedene, og vektlegger kvalitet, bærekraft og miljø i hele verdikjeden.

– Vi prøver blant annet å løse flest mulig henvendelser over telefon, og når vi rykker ut, er det med el-biler eller andre miljøvennlige bergingsbiler- eller motorsykler, forteller Richard Waitz.

– I tillegg etterstreber vi alltid å løse den skadede bilen på stedet, og gjør vårt ytterste for at bilen ikke skal taues. På den måten sparer vi både miljøet for CO2-utslipp og bilisten for masse tid.

Karttjeneste à la Uber

SOS International sitter også i førersetet når det gjelder tilbudet av digitale tjenester som gjør situasjonen så smidig som mulig for bilisten.

Blant annet holder de deg hele tiden oppdatert på assistansesituasjonen over SMS når du befinner deg i Norge.

Mats Sæterkvist, fagansvarlig_800px.jpg
ENKELT: Storebrands Mats Sæterkvist synes det er svært positivt at det er samme selskap som tar seg av henvendelsen din, selv om bilproblemene skulle oppstå utenlands. – Det oppleves som en trygghet for kunden, i tillegg til at det er lettere å håndtere saken når bilen kommer til Norge, sier han. Foto: Storebrand

– Via SMS-en får bilisten tilgang til tjenesten «Follow my truck». Den kommer med en link til et interaktivt kart, slik at du hele tiden kan følge med på hvor bergingsbilen befinner seg, forklarer Mats Sæterkvist.

Karttjenesten sørger ikke bare for at du slipper å vente ved bilen og isteden kan sette deg inn på en kafé og vente til du ser at bergingsbilen ankommer.

– Den er også en stor fordel hvis du strander et sted du ikke er kjent, eller for eksempel kjører over fjellet og ikke vet akkurat hvor du befinner deg.

– På samme måte som at du kan følge bergingsbilen, plukker den også opp lokasjonen din, slik at den garantert finner deg. Det er en av de største styrkene med hele tjenesten, mener Sæterkvist.

– SOS International har rett og slett tatt bilberging til et nytt – og grønnere – nivå!

Er du bilforsikringskunde i Storebrand og i behov for veihjelp? Ring Storebrand Livsforsikring på telefon +47 224 89 000, så blir du satt direkte over til SOS International sin alarmsentral via tastevalg.

i

SOS International

  • Nordens største assistentorganisasjon. De kan skilte med 1 200 bergingsbiler, over 2 000 sjåfører og mer enn 400 stasjoner i Norden, og håndterer 1,8 millioner henvendelser hvert år.
  • De dekker deg i hele Europa, slik at du kan forholde deg til samme selskap uansett hvor du strander, og har en digital karttjeneste som gjør situasjonen så trygg og forutsigbar som mulig.
  • De driver bærekraftig, og har blant annet miljøvennlige bergingsbiler med Euro 6-motorer, som slipper ut mindre NOx (nitrogenoksider – som er en fellesbetegnelse på gassmolekyler som slippes ut ved forbrenning.)
  • SOS International er også Storebrands samarbeidspartner når det kommer til reiseassistanse for reiseforsikringskunder, og vakttelefon for skadesaker knyttet til bygning og innbo, båt og motor.