Storebrand heier på de som bidrar til en fremtid å glede seg til

«Vi heier på»-konkurransen premierer prosjekter som tør å tenke nytt og annerledes, og som setter det å hjelpe andre i høysetet. Vinnerne i vårens konkurranse er nå kåret. Kjenner du noen som bør søke høsten 2018?

Storebrand er Nordens ledende aktør innen pensjon, langsiktig sparing og forsikring, og vi tar vårt samfunnsansvar på alvor. Som Norges mest bærekraftige selskap, er Storebrand opptatt av at andre aktører også skal tenke bærekraftig, og gjøre noe som kommer andre til gode. 

«Vi heier på»-konkurransen er et av mange tiltak vi gjør for å støtte opp om gode prosjekter innen miljø, samfunn, læring, utvikling, liv og helse. Vi heier på de som bidrar til en fremtid å glede seg til. 

Totalt deler Storebrand ut totalt flere hundre tusen til de beste prosjektene, og dette halvårets vinnere er nå kåret. Vi mottok mange søknader, og etter nøye vurderinger fra juryen, ble hele 13 verdige vinnere kåret: 

  • Bardu basket – spilledrakter til inkluderende basketlag (Bardu)
  • Palmolive fotballskole – drift av fotballskolen (Askøy)
  • Sjøgløtt fritid og avlastning – meningsfylt ferie/avlastningstilbud til barn som bor i fosterhjem (Kragerø)
  • Sandefjord Frisbeeklubb – Kodal diskgolfbane (Sandefjord)
  • Nedre Eiker Røde Kors – tilrettelagt toalett på hytta til Handicapforeningen (Nedre Eiker)
  • Hamar KFUK-KFUM – solcelleanlegg til miljøvennlig speiderleir (Hamar)
  • HLF Porsanger – lavterskel tilbud om hørselstesting, nytt audiometer (Porsanger)
  • Frosta sanitetsforening – økonomi- og kostholdsundervisning via hybeltilbud til unge sambygdinger (Hyndøya)
  • Krogshavn bofelleskap, psykisk helse – drivhus og kompostkasse til grønn glede for beboerne (Langesund)
  • Solhaug Forebyggingssenter – restaurering av ferie og fritidssenter for barn og unge (Levanger)
  • Norsk Folkehjelp Nedre Glomma – kurs for søk- og redningsmannskap (Fredrikstad)
  • NTNU – ingeniører uten grenser, Prosjekt Nepal (Trondheim/Nepal)
  • Frelsearmeen Gjøvik – sommertilbud 2018 (Gjøvik)

Les også: Otovo – vinneren av «Årets håndtrykk»

Neste søknadsfrist er 1.oktober 2018, og du kan søke om inntil 50 000 kroner.

Hva er «Vi heier på»-konkurransen?

Kort fortalt er «Vi heier på» en konkurranse hvor ulike selskaper og organisasjoner kan søke om årlig økonomisk støtte til forskjellige samfunnsnyttige prosjekter i både inn- og utland. Midlene fordeles to ganger i året.

Prosjektene som deltar i konkurransen skal skille seg ut, vise nytenkning og preges av pågangsmot og evne til å gå nye veier. Samtidig er det viktig at prosjektene er til glede og nytte for initiativtakerne, samt de prosjektet retter seg mot. 

«Vi heier på» handler om å premiere de som setter i gang prosjekter som kommer til nytte for andre, de som gjør det lille ekstra for miljøet og samfunnet – være seg innenfor helse, læring og utdanning, eller teknolog og utvikling.

Alle søknadene som sendes inn blir vurdert av en jury fra Storebrand.

7_Harvest_w800px.jpg
EN FREMTID Å GLEDE SEG TIL: «Vi heier på»-konkurransen premierer prosjekter som har samfunnsnytte, og bidrar til en fremtid å glede seg til. Illustrasjonsfoto

Hvem kan delta?

Faktisk er det slik at alle kan delta. Både enkeltpersoner, lag og foreninger. Alle som tar initiativ til å sette i gang spesielt samfunnsnyttige tiltak på lokalt og nasjonalt plan, kan søke om å delta i «Vi heier på»-konkurransen.

Vi gir en hjelpende hånd til prosjekter som bidrar til en fremtid å glede seg til, både i stor og liten skala, og premierer pågangsmot og evnen til å stille opp for andre.
- Bente Linaae, merkevareansvarlig i Storebrand

Vårt ønske, er å gi et lite løft til de modige veiviserne som trenger det, slik at de kan ta det nødvendige steget videre. Vi premierer spesielt de som tenker bærekraftig og initierer prosjekter som har en samfunnsmessig gevinst. Med det mener vi prosjekter som har et langsiktig perspektiv, med god bruk av tid og ressurser i både planleggingen og gjennomføringen.

– Vi gir en hjelpende hånd til prosjekter som bidrar til en fremtid å glede seg til, både i stor og liten skala, og premierer pågangsmot og evnen til å stille opp for andre. Det er en del av samfunnsansvaret vårt, sier Bente Linaae, merkevareansvarlig i Storebrand.

Les også: Storebrand er hovedsamarbeidspartner med Bislett games – les hvorfor