Er du berørt av jordskredet i Gjerdrum?
Til deg som er forsikringskunde i Storebrand og rammet av raset enten direkte eller indirekte: Her finner du svar på noen av de spørsmålene du kanskje sitter med.
Oppdatert 4. januar 2021 klokken 12:00
Myndighetene har evakuert mange beboere i området, og det er foreløpig usikkert hvor lang tid det vil kunne ta før det er mulig å returnere til boligene.
Vi forstår at du har et stort informasjonsbehov i denne situasjonen, og derfor har vi samlet svar på noen av spørsmålene du kanskje nå sitter med. Ring oss på telefon 915 08880 og tast 2 hvis du har andre spørsmål, så hjelper vi deg videre.
Kontaktinformasjon
- Storebrand oppgjør: +47 915 08880 (tast 2)
Meld saken din – direkte på nett
Ofte stilte spørsmål
-
Gjelder innbo-, hus- og bilforsikring ved denne hendelsen?
Ja, forsikringene dekker skadene etter denne hendelsen.
-
Vi har blitt evakuert og trenger hjelp til å kjøpe nødvendige klær. Dekker innboforsikringen dette?
Ja, i første omgang kan vi utbetale nødkontanter med inntil kr 10 000,- per husstandsmedlem. Ta kontakt med oss på 915 08880 (tast 2) slik at vi kan hjelpe deg best mulig.
-
Vi har blitt evakuert, og boligen vår er gått med i skredet. Hva dekker forsikringen min?
Selve huset er dekket av husforsikringen, mens innbo og løsøre er dekket av innboforsikringen. Ekstrakostnader knyttet til evakueringen inkludert merkostnader for leie av annen bolig vil også bli dekket av hus- og innboforsikringene dine.
Varigheten av erstatning for evakuering og merkostnader for leie av annen bolig vil vare ut 2021.
Ta kontakt med oss på 915 08880 (tast 2) slik at vi kan hjelpe deg best mulig. Vi vil også kontakte hver enkelt kunde i rasområdet i de nærmeste dagene for å informere om videre saksgang.
-
Vi har blitt evakuert, og boligen vår står igjen på raskanten. Hva kan dere hjelpe oss med nå?
Vi forholder oss til politiets vurderinger av behov for evakuering og eventuell sikring av eiendeler. Foreløpig er det for tidlig å vurdere hvilke boliger som er beboelige og hvilke som ikke er beboelige. Ekstrakostnader knyttet til evakueringen vil uansett bli dekket av hus- og innboforsikringene dine.
Ta kontakt med oss på 915 08880 (tast 2) slik at vi kan hjelpe deg best mulig. Vi vil også kontakte hver enkelt kunde i rasområdet i de nærmeste dagene for å informere om videre saksgang.
-
Vi har blitt evakuert og trenger tilgang til bil. Dekker bilforsikringen dette?
Du har tilgang til å ta ut leiebil gjennom vår samarbeidspartner Hertz så lenge du har en bilforsikring med leiebildekning.
Ta kontakt med Hertz direkte på 22 10 00 00 eller ved å sende epost reservation@hertz.no. Hvis du ikke har leiebildekning ber vi deg ta kontakt med oss på 915 08880 (tast 2) slik at vi kan hjelpe deg best mulig.
-
Vi har blitt evakuert, og har behov for psykologhjelp. Hvordan går jeg frem?
Dersom du har behov for psykologhjelp, kontakter du din fastlege for å få henvisning til psykolog.
Innboforsikringen omfatter rett til refusjon av utgifter til kriseterapi med inntil 10 behandlingstimer med bakgrunn i denne hendelsen.
Reisekostnader i forbindelse med behandling dekkes etter Folketrygdens satser.