Helseforsikring for bedrifter - rask behandling ved sykdom

Med en helseforsikring hjelper vi deg og dine ansatte raskt tilbake i arbeid om noe skulle skje. Forsikringen dekker et bredt utvalg behandlinger; fra psykolog og fysioterapi, til hjerte- og kreftbehandling.

Be om tilbud

Velg det alternativet som passer best for deg, og kontakt oss for et tilbud.

De viktigste dekningene

I tabellen nedenfor ser du en forenklet oversikt over helseforsikringene våre.

NB! Tabellen nedenfor er antagelig bredere enn skjermen din. Du kan rulle innholdet mot høyre og venstre.

Forsikringen dekker Behandlings-avtale Basis Pluss Topp
Helpline
Behandling hos spesialist
Røntgen og bildediagnostikk
Dagkirurgi
Sykehusinnleggelse
Rehabilitering
Kreftbehandling
Second opinion ved alvorlig diagnose
Eyr – ta legetimen over video
Psykologisk førstehjelp
Fysikalske behandlinger pr. år
(fysioterapeut, kiropraktor, manuellterapeut, naprapat)
5 24 24
Behandling hos psykolog
24-timers rådgivningstjeneste

Detaljer om helseforsikring for bedrifter

Dette sammendraget viser i hovedtrekk hva helseforsikringen vår omfatter. Vær oppmerksom på at det alltid er de fullstendige vilkårene som gjelder.

  • Generelt

    Vår helseforsikring garanterer deg og dine ansatte rask behandling når sykdom inntreffer. Alt du trenger er en henvisning fra legen din. Vårt omfattende sykehusnettverk og tilgang på spesialister i inn- og utland, sikrer behandling på de beste private sykehusene.

    Vi dekker hele behandlingskostnaden uansett hvor enkelt eller komplisert inngrepet er. Det er ingen øvre grense på kostnader knyttet til behandling, og det er heller ingen egenandel. Oppfølging skjer både under og etter behandling.

  • Garantert rask behandling

    Vi garanterer deg og dine ansatte behandling eller operasjon innen 10 arbeidsdager, vanligvis er ventetiden kortere.

    I dag står 250 000 personer i helsekø og gjennomsnittlig ventetid ved offentlig sykehus er 77 dager. I mange tilfeller er imidlertid ventetiden opp til flere år.

  • Om Best Care

    «Best Care» er et unikt europeisk nettverk av legespesialister.

    Ved mistanke om alvorlige diagnoser, er du garantert utredning og oppstart av behandling i løpet av få dager. Gjennom «Best Care» kan vi tilby behandling hos noen av Europas fremste spesialister på blant annet hjerte og kreft.

    I de tilfeller hvor behandlingen blir gjennomført på offentlig sykehus, kan du benytte «Best Care» til å få en «second opinion» fra en uavhengig lege. En ny vurdering av en annen og uavhengig lege kan gi deg som pasient ekstra trygghet når du behøver det som mest.

    Vi dekker reise og opphold for ledsager når det beste behandlingstilbudet er i utlandet.

Ta legetimen over video

Nå trenger du ikke lenger møte opp hos legen for en legetime. Har du helseforsikring i Storebrand, kan du ta legetimen som en videokonsultasjon.

«Raskt tilbake»

Telefontjenesten som hjelper dine ansatte raskt tilbake på jobb. Vi tilbyr en aktiv og forebyggende helsehjelp for å redusere bedriftens kostnader knyttet til sykefravær og uførhet. 

Last ned Bli frisk

Med mobilappen Bli frisk er det enda enklere for dine ansatte å få rask behandling når de trenger det.

Kvinne som smiler på kontor.

5 ting som kjennetegner en god leder

Om du vil vite hvordan du kan bli en bedre leder, er du allerede på riktig vei, mener organisasjonspsykolog og professor Jan Ketil Arnulf. Og kjenner du deg igjen i punktene hans? Da er du sannsynligvis det vi Storebrand kaller en superleder.

 

Oshadie Samarakoon, psykolog i Eyr.
VIKTIGE VARSELLAMPER

Tegn på at en ansatt sliter psykisk

Som leder er det stor sjanse for at du vil møte på ansatte med psykiske plager.

Bedrifter har mye å tjene på å så tidlig som mulig fange opp at ansatte sliter. Vi ba psykologen liste opp det viktigste du som leder bør være oppmerksom på.

Oshadie Samarakoon, psykolog i Eyr.
PSYKOLOGENS TIPS

Ta den viktige praten!

Det kan være vanskelig å snakke med ansatte om psykisk helse – spesielt om man mistenker at noen har det tøft. Sjefspsykolog i Eyr, Oshadie Samarakoon, er jevnlig i dialog med både bedriftsledere og ansatte. Hun deler sine beste råd.

ILLUSTRASJONSFOTO: To kolleger som prater med andre på et kontor
EKSPERTENS RÅD

Få ned sykefraværet med disse tipsene

I Norge har vi lav arbeidsledighet, god folkehelse, høy utdanning, likestilling og et velfungerende lovverk. Likevel er sykefraværet skyhøyt. Med de rette grepene kan du øke sjansen for at bedriften din ikke bidrar til trenden.

Ofte stilte spørsmål

  • Hvorfor bør bedriften kjøpe en helseforsikring?

    En helseforsikring gir bedriften en ekstra trygghet, og garanterer deg og dine ansatte rask behandling dersom sykdom inntreffer. Alt du trenger er en henvisning fra legen din. Tilgang til omfattende sykehusnettverk og spesialister i inn- og utland sikrer behandling på de beste private sykehusene.

  • Må vi fylle ut helseerklæring?

    Hvis bedriften har fem ansatte eller mer er det ikke behov for å levere helseerklæring. Ansatte må være helt arbeidsføre.

  • Hvor lang er ventetiden hvis en av bedriftens ansatte trenger behandling?

    Helseforsikringen garanterer deg og dine ansatte behandling eller operasjon innen 10 arbeidsdager. Vanligvis er ventetiden kortere.

    I dag står 250 000 personer i helsekø og gjennomsnittlig ventetid ved offentlig sykehus er 77 dager. I mange tilfeller er imidlertid ventetiden opptil flere år.

  • Er det noen øvre grense for hvilke kostnader forsikringen dekker?

    Forsikringen dekker hele behandlingskostnaden uansett hvor enkelt eller komplisert inngrepet er. Det er ingen øvre grense på kostnader knyttet til behandling og det er heller ingen egenandel (med mindre annet er avtalt). Oppfølging skjer både under og etter behandling.

Nyttig info om bruk

Her finner du informasjon om hvordan du bruker helseforsikringen din i Storebrand.


Fant du det du lette etter?