Opptatt av ansattoppfølging
Pat forteller at mye av kommunikasjonen med kunder går via telefon, e-post eller Teams. Nå rigger hun opp PCen til et digitalt møte.
– Vi har definitivt økt bruken av digitale møter etter koronapandemien. De fleste foretrekker det. Kundene våre holder jo til over hele landet.
Pat forteller at Storebrand er opptatt av å hjelpe bedriftslederne med å følge opp de ansatte. Derfor tilbyr selskapet flere digitale tjenester som hjelper de ansatte med å forstå pensjonen sin.
– Vi har blant annet appen Mine penger hvor de ansatte enkelt kan få oversikt over pensjonssparingen sin og beregne hva de får i pensjon den dagen de slutter å jobbe. I tillegg holder vi kurs og webinarer for både ansatte og bedriftsledere som har spørsmål om pensjon.
Les også:
Storebrand best på ansattoppfølging
– En jungel av lover og regler
Tidligere i år inviterte Pat og kollegene flere hundre bedriftsledere til et webinar som tok for seg de nye reglene om
pensjon fra første krone.
Interessen var så høy at de gjennomførte fire webinarer på to dager.
– Det er en jungel der ute av lover og regler, og de endrer seg hyppig. Vi merker derfor at kundene våre trenger oss mer enn noen gang, sier Pat.
– De har det ofte travelt og rekker ikke å lese alt som sendes deres vei. Da er det viktig at vi gir dem akkurat det de trenger å vite, så de slipper å bruke mer tid enn nødvendig.
STERKERE SAMMEN UNDER PANDEMIEN: – Under koronapandemien fikk vi mange henvendelser om permittering. Hele bransjen gikk sammen med foreninger, og det ble satt opp en midlertidig løsning for bedrifter utsatt for permittering, forteller Pat. Her med kollegene Helge Opdahl og Toril Hoch-Nielsen. Foto: Jan Tore Eriksen/NewsLab
Spørsmål om alt fra faktura til bransjenormer
Pat forteller at rådgiverne får spørsmål om alt fra ajourhold, faktura, sparesatser, samling av forsikringer og endring av selskapsstruktur.
– Kundene lurer ofte hva andre bedrifter i samme bransjer har av pensjons- og forsikringsavtaler. Da er det greit å vise til
bransjenormer for ulike bransjer,
som gir god oversikt.
– Flere ledere ønsker også hjelp til privat formuesforvaltning og forvaltning av overskuddslikviditet i selskapet og tilpasning av forsikringene sine, legger Pat til.