– Har du en bedrift med tjenestepensjon og ønsker en effektiv og riktig administrasjon av pensjonsordningen din? Da bør du benytte a-meldingen i Storebrand, sier Silje Mari Bakker, leder for kunderelasjoner i Storebrand.
Med a-meldingen kan din pensjonsleverandør hente inn opplysninger direkte fra NAV og Skatteetaten.
På den måten får Storebrand inn riktige opplysninger om de ansatte i bedriften, og kan oppdatere informasjonen. Tidligere har bedrifter måttet gjøre denne jobben selv.
Ønsker bedriften din å rapportere pensjonsopplysninger med a-meldingen?
Riktig avkastning med a-melding
I tillegg til at det bidrar til en mer effektiv hverdag for deg og bedriften din, understreker Bakker at det også sikrer riktig pensjonssparing til de ansatte.
Så lenge data fra a-meldingen har nødvendig informasjon, oppdateres pensjonsgrunnlaget med fersk data hver måned.
– Flere og flere er opptatt av pensjon, og følger med på at sparing og avkastning er korrekt. Da er det viktig at informasjonen blir meldt inn til riktig tid. Det blir den automatisk i a-meldingen.
SILJE MARI BAKKER: Leder for kunderelasjoner i Storebrand. Foto: Storebrand