Illustrasjonsfoto: Mann jobber ved skrivepult.

Ønsker bedriften å klage?

Vi jobber kontinuerlig med å forbedre oss, og derfor er det viktig at vi får beskjed hvis bedriften din er misfornøyd med noe. Her finner dere informasjon om hvordan dere kan sende en formell klage.

Steg 1: Ta kontakt med oss, og send en skriftlig klage

Hvis bedriften din er misfornøyd med en tjeneste eller et produkt, kan dere sende en skriftlig og formell klage digitalt via Bedriftsportalen (bruk sikker melding under Hjelp og kontakt). Dersom du ikke har tilgang til Bedriftsportalen kan du sende klagen til Storebrand ASA, Postboks 500, 1327 Lysaker. Har dere spørsmål kan dere finne svar under Ofte stilte spørsmål i Bedriftsportalen eller kontakte oss på telefon 915 08 880. Dersom dere ønsker å klage på en eksisterende skadesak logger dere inn på Mine skadesaker.

 

Steg 2: Send en klage til Finansklagenemda

For å klage til Finansklagenemnda må bedriften din først forsøke å løse saken direkte med oss. Hvis vi ikke kommer til enighet, kan saken tas videre til Finansklagenemnda. Dette er et uavhengig klageorgan som behandler tvister mellom finansforetak og deres kunder.

Finansklagenemnda er etablert gjennom avtaler mellom Forbrukerrådet, Finans Norge, Næringslivets Hovedorganisasjon, Finansieringsselskapenes Forening, Verdipapirfondenes forening og Virke.
Finansklagenemdas hovedoppgave er å løse tvister mellom finansforetak og deres kunder.

Send klage til Finansklagenemda

For deg med offentlig tjenestepensjon

Dersom du mener vi har gjort en feil i saksbehandlingen, kan du anke vedtaket til Trygderetten.

EU-kommisjonens klageportal

Bedriften din har også mulighet til å klage via EUs klageportal, som kan hjelpe med å fremme en klage etter netthandel. Dette er særlig relevant dersom bedriften er lokalisert i et annet EU-land.

I skjemaet må dere fylle inn vår e-postadresse: complaints@storebrand.no. Merk at denne adressen kun skal brukes som kontaktopplysning i EUs portal.

Ønsker dere å klage direkte til oss, vennligst bruk vårt klageskjema eller ta kontakt på telefon 915 08881.

Til EU-kommisjonens klageportal

Klage til tilsynsmyndighet

Forbrukertilsynet og Markedsrådet fører tilsyn med at forsikringsselskapene følger bestemmelsene i forsikringsavtaleloven, med hensyn til forbrukerne. Hvilke typer klager de behandler, og hvordan bedriften din kan klage, finner dere mer informasjon om på nettsidene til Forbrukertilsynet eller Markedsrådet.


Fant du det du lette etter?