Illustrasjonsfoto: enighet med et håndtrykk

Meld skade på ansvarsforsikring

Har bedriften fått et erstatningskrav? Her kan du melde skade på bedrifts- og produktansvar, formueskade- og profesjonsansvar eller styreansvarsforsikring. Vi hjelper deg raskt i gang med riktig prosess.

Meld skade på ansvarsforsikring

Du trenger:

  • Bank ID
  • Organisasjonsnummer
  • Polisenummer

Har du ikke all informasjonen tilgjengelig?
Send oss en e-post så hjelper vi deg videre. Under "nyttig info" finner du hva e-posten bør inneholde.

Slik bruker du forsikringen

  1. Logg inn med BankID
  2. Oppgi kontaktinformasjon og polisenummer
  3. Svar på noen spørsmål om hva som har skjedd

Hvis vi trenger dokumentasjon, tar vi kontakt med deg så snart som mulig.

Nyttig informasjon

  • En ansvarsforsikring dekker det rettslige erstatningsansvaret bedriften kan pådra seg. Det finnes ulike typer ansvarsforsikringer, som dekker forskjellige typer skader og tap – avhengig av hvilken dekning du har. 

    • Bedriftsansvar: Dekker økonomisk ansvar hvis bedriften blir holdt erstatningsansvarlig for fysisk skade på tredjepart under vanlig drift. 
    • Produktansvar: Gjelder skader et produkt påfører tredjepart, og dekker produsenter og importører i henhold til produktansvarsloven. 
    • Profesjonsansvar: Dekker økonomisk tap som skyldes feil eller forsømmelser i yrkesutøvelsen – typisk for frie yrker som arkitekter eller regnskapsførere. 
    • Formuesansvar: Dekker økonomisk tap bedriften påfører andre, som ikke skyldes fysisk skade på personer eller ting.
    • Styreansvar: Dekker erstatningsansvar for styremedlemmer som følge av uaktsomme feil eller unnlatelser i styrearbeidet.

     

  • Hvis noen retter et erstatningskrav mot bedriften din, og dette kan være dekket av ansvarsforsikringen, kan vi hjelpe deg med å behandle kravet. 

    Send oss en e-post med informasjon om saken, slik at vi kan vurdere om den faller inn under forsikringen din.

    Send informasjonen på e-post til ansvar@storebrand.no

    1. Organisasjonsnummer og kontaktinformasjon
    2. En kort forklaring på hva som har skjedd
    3. Hvem oppdragsgiver var
    4. Hva oppdraget gikk ut på
    5. Når skaden ble oppdaget
    6. Når dere først fikk vite om skaden
    7. Når leveransen ble overlevert
    8. Om arbeidet ble utført av egne ansatte
    9. Om det allerede er rettet et krav mot dere. 

Behandling av personopplysninger

Vi kan ikke garantere at meldinger som sendes via vanlig e-post ikke blir kjent for andre. Dette gjelder både emnefelt, tekstinnhold samt vedlegg. Vi anbefaler derfor at du ikke sender oss fødselsnummer og sensitive opplysninger via e-post.

Logg deg inn på dine personlige sider på storebrand.no for å sende oss en sikker melding, eller send oss et brev i posten.