Helseforsikring - garantert rask behandling

  • Helseforsikring i Storebrand
    Behandling når du trenger det. Garantert time innen 14 virkedager.
  • Tilgang til vårt unike nettverk av legespesialister i Norden og Europa. Mulighet for "second opinion" - ny medisinsk vurdering av diagnose ved alvorlig lidelse.
  • Forsikringen dekker alt fra en enkel time hos fysioterapeut til kreftbehandling. Du betaler ingen egenandeler.
  • Med Storebrand Fordel får du 15 % rabatt på forsikringene.




Alt om helseforsikring i Storebrand

  • Hvorfor helseforsikring 1
    Med helseforsikring i Storebrand er du garantert rask behandling om du skulle bli syk.

    Vi dekker alt fra en enkel fysioterapitime til kreftbehandling. Det er ingen begrensning på kostnader eller varighet på behandling, og du betaler ingen egenandel.

    Vår erfaring, kompetanse og unike sykehusnettverk gjør at du og din helse er i de beste hender.

    Behandling eller operasjon innen maks 14 virkedager
    Gjennomsnittlig ventetid på offentlig sykehus er 2-3 måneder. For mindre alvorlige lidelser, som for eksempel kne- eller ryggsmerter, er ventetiden på behandling og operasjon ofte atskillig lengre.

    Vi garanterer behandling eller operasjon på privat sykehus innen maks 14 virkedager.

    Best Care - unikt europeisk nettverk av legespesialister
    Ved alvorlige lidelser hvor det ikke finnes kapasitet eller kompetanse i Norden kan Storebrand som eneste forsikringsselskap i Norge tilby behandling gjennom Best Care, et nettverk med noen av de fremste legespesialister innen blant annet hjerte og kreft i Europa.

    Best Care kan også brukes til å få en second opinion ved alvorlig lidelse. En ny vurdering av en annen og uavhengig lege gir deg som pasient ekstra trygghet når du behøver det som mest.

    24-timers rådgivningstjeneste
    Hvis man sliter med å mestre hverdagen, hjemme eller på jobben, er det en stor fordel å ha noen å snakke med. Gjennom vår 24-timers tverrfaglige rådgivningstjeneste har du enkel tilgang til profesjonelle samtalepartnere, som har erfaring med å gi råd til hvordan du kan håndtere private og arbeidsrelaterte problemer. Psykologer, sosionomer, sykepleiere, økonomer og jurister står til din disposisjon.

  • Hva dekker helseforsikring 2
    Velg mellom tre helseforsikringer som alle garanterer behandling eller operasjon hos legespesialist på privat sykehus innen 14 virkedager.

    Forsikringen dekker:BasisPlussTopp
    Helpline
    Ok
    Ok
    Ok
    Behandling hos legespesialist
    Ok
    Ok
    Ok
    Røntgen og bildediagnostikk
    Ok
    Ok
    Ok
    Dagkirurgi
    Ok
    Ok
    Ok
    Sykehusinnleggelse
    Ok
    Ok
    Ok
    Rehabilitering
    Ok
    Ok
    Ok
    Kreftbehandling
    Ok
    Ok
    Ok
    Second opinion av uavhengig lege ved alvorlig lidelse
    Ok
    Ok
    Fysikalske behandlinger pr. år
    (fysioterapeut, kiropraktor, manuellterapeut, naprapat)
    5
    24
    24
    Krisepsykologi / psykologisk førstehjelp
    Ok
    Ok
    Ok
    Behandling hos psykolog *  
    Ok
    24 timers tverrfaglig rådgivningstjeneste *  
    Ok
    * Psykolog og 24-timers rådgivningstjeneste er ikke inkludert i Behandlingsavtale Topp tegnet før 1. januar 2010. Dersom du har forsikring kan du se oversikt over dekningene i din  avtale i forsikringsbeviset.

    Helpline er vårt team av helsepersonell, som hjelper deg med bestilling og koordinering av behandling.

    Krisepsykologi / psykologisk førstehjelp omfatter behandling hos krisepsykolog ved plutselige og uforutsette traumatiske hendelser som medfører en umiddelbar psykisk reaksjon (for eksempel dødsfall, alvorlig sykdom, overfall eller innbrudd).

    Vi anbefaler Behandlingsavtale Topp, som i tillegg til de øvrige dekningene også omfatter 24-timers tverrfaglig rådgivningstjeneste, samt behandling hos psykolog ved depresjon og lettere psykiske lidelser.

    Ingen egenandel og ingen begrensning på ansvarstid eller forsikringssum
    Du får dekket din behandling så lenge du har behov for den og betaler ingen egenandeler.

    Hvem kan kjøpe helseforsikring?
    Er du under 66 år, har du mulighet til å kjøpe helseforsikring i Storebrand. Forsikringen kan beholdes livet ut.

  • Vilkår og priser 3
    Se forsikringsbeviset ditt for hvilke vilkår som gjelder for din avtale.

    Vilkår 1:
    Behandlingsavtale kollektive og individuelle avtaler tegnet før november 2009

    Vilkår 2:
    Behandlingsavtale kollektive og individuelle avtaler tegnet etter november 2009

    Prisliste privatpersoner:
    Prisliste privatpersoner

  • Kundehistorier 4
    Storebrand Helseforsikring
    "Hadde vært konkurs uten helseforsikring."
    Leif Arild, som driver eget rørleggerfirma, hadde store smerter i kneet og klarte ikke jobbe. Gjennom Storebrand Helseforsikring fikk han time til MR etter tre dager og ble deretter henvist til ortoped, hvor han ble satt direkte opp til operasjon. Etter operasjonen forsvant smertene og Leif Arild var tilbake i jobb etter totalt én måneds sykemelding.  Uten helseforsikring måtte han ha ventet 8-10 måneder på operasjon, noe som ifølge
    Leif Arild ville vært skjebnesvangert for bedriften.
    Les mer


    Storebrand Helseforsikring
    "Jeg er utrolig takknemlig og ydmyk over den hjelpen jeg fikk gjennom helseforsikringen."
    Ståle var på helsesjekk og prøvene viste fare for prostatakreft. Han sendte henvisning til Storebrand Helseforsikring og fikk time til MR-undersøkelse to dager senere. Da det ble konstatert prostatakreft ble han satt opp til operasjon på St. Görans sjukhus i Stockholm samme uke. Ferske prøver viser at Ståle nå er kreftfri. Ifølge legene på St. Görans ble Ståle operert i
    "grevens tid", dersom han hadde måttet vente lenger på operasjon
    hadde det vært fare for spredning.
    Les mer


    Storebrand Helseforsikring
    "Hele prosessen gikk veldig fort. Oppfølgingen i ettertid har vært fantastisk, både fra sykehuset og konsulenten på Helpline."
    Store bryster gav Tone sterke smerter i rygg, nakke og skuldre, samt stadig hodepine. Hun hadde lenge tenkt på brystreduksjon som en løsning på problemet, men ventetiden på offentlig sykehus var lang. Da Tone oppdaget at hennes nye arbeidsgiver hadde helseforsikring, sendte hun henvisning til
    Helpline i Storebrand Helseforsikring og ble undersøkt og operert
    på mindre en to uker.
    Les mer


    Storebrand Helseforsikring
    "Jeg anbefaler alle jeg kjenner å forsikre barna sine."
    Daniel var 2 år da hans foreldre oppdaget at han siklet unormalt mye. Foreldrene kjempet lenge mot helsestasjoner, fastlege og lokale sykehus, før de til slutt fikk hjelp gjennom Storebrand Helseforsikring.
    Les mer


  • Spørsmål og svar 5
    Hvorfor trenger jeg helseforsikring - får jeg ikke den behandlingen jeg trenger på offentlig sykehus?
    Helseforsikring er ingen erstatning for offentlig helsevesen, men et supplement som gir deg flere alternativer.

    Ved mindre alvorlige diagnoser kan ventetiden på offentlig sykehus være flere måneder eller år, noe som i verste fall kan medføre at du blir gående med smerter og/eller ikke blir i stand til å jobbe. Med helseforsikring er du garantert behandling innen 14 virkedager.

    Ved mistanke om alvorlige diagnoser, hvor det haster enda mer, er du med helseforsikring garantert utredning og oppstart av behandling i løpet av få dager. Gjennom Best Care, vårt unike medisinske nettverk i Tyskland, kan vi tilby behandling hos noen av Europas fremste spesialister på blant annet hjerte og kreft. I de tilfeller hvor behandlingen blir gjennomført på offentlig sykehus, kan du benytte Best Care til å få en second opinion fra en uavhengig lege.

    Kan jeg fortsatt bruke forsikringen etter jeg har fått time gjennom det offentlige?
    Ja, du kan alltid velge behandling på privat sykehus/klinikk gjennom helseforsikringen som alternativ til timen du allerede har fått gjennom det offentlige. Når du har fått ny time gjennom helseforsikringen er det viktig at du avbestiller den opprinnelige timen i god tid, slik at du frigir plassen til den neste i den offentlige helsekøen.

    Kan jeg benytte meg av second opinion via Best Care i kombinasjon med behandling på offentlig sykehus?
    Ja, du kan få second opinion fra lege gjennom Best Care (ved for eksempel kreft eller alvorlige hjertelidelser) uten å avbryte ditt behandlingsforløp i det offentlige.

    Får jeg rabatt dersom jeg tegner forsikring på flere personer i familien?
    Ja, hvis flere enn én i samme husholdning tegner helseforsikring får alle 15 prosent rabatt.

    Hvorfor må jeg skaffe henvisning?
    En henvisning er en medisinsk vurdering og dokumentasjon på ditt behandlingsbehov. Vår Helpline bruker henvisningen som utgangspunkt for å hjelpe deg med å finne riktig type undersøkelse og behandling.

    Hva gjør jeg hvis jeg blir henvist videre til ny spesialist?
    Send henvisningen til Helpline på e-post eller faks, på samme måte som du sendte inn den første henvisningen. Henvisninger blir ikke automatisk sendt til oss, det er derfor viktig at du sørger for dette.

    Hva slags fysikalsk behandling dekker forsikringen?
    Forsikringen dekker behandling hos fysioterapeut, kiropraktor, manuellterapeut og naprapat.

  • Angrerett 6
    Forsikringsavtaler inngått via Internett har 14 dagers angrefrist.  Informasjon om angrerett og angrerettskjema er vedlagt forsikringsdokumentene du vil motta etter bestilling av forsikringen. Har du spørsmål om dette, kontakt vårt kundesenter på telefon 08880.

  • Storebrand Fordel 7
    Sparer din arbeidsgiver til pensjon for deg i Storebrand? Da er du kunde i Storebrand Fordel. Dette gir deg unike fordeler. Les mer og sjekk om du er kunde i Storebrand Fordel på storebrand.no/fordel



  • Er du kunde?

  • Slik bruker du forsikringen 8
    Send henvisning til Helpline

    1. Få henvisning til behandling fra lege eller andre med henvisningsrett (f.eks. kiropraktorer og manuellterapeuter, som kan skrive ut henvisning til fysikalsk behandling).
     
    2. Send inn henvisningen på en av følgende måter:
    • Bli Frisk – mobilapp for helseforsikring (Last ned i App Store eller Google Play)
      Appen har integrert kamerafunksjon som gjør det enkelt å ta bilde av og legge ved henvisningen.
    • E-post (helplinehelse@storebrand.no)
    • Post (Storebrand Helseforsikring AS v/Helpline, Postboks 464, 1327 Lysaker)

    (Bli Frisk-appen er kryptert og tilfredsstiller alle krav til datasikkerhet. Ved bruk av e-post eller brev anbefales det at man ikke oppgir personnummer i emnefelt eller adressevindu.)

    3. Du blir kontaktet av vår Helpline med helsepersonell, som hjelper deg med bestilling og koordinering av behandling. Vi garanterer time innen maks 14 virkedager.

    Dersom du lurer på noe er du alltid velkommen til å kontakte oss. Ring 800 83 313 eller send e-post til helplinehelse@storebrand.no.

    Unntak for krav om henvisning
    Ved fysikalsk behandling er det kun behandling hos fysioterapeut som krever henvisning. For behandling hos kiropraktor, manuellterapeut eller naprapat holder det at du selv opplyser om hvilken sykdom/plage det gjelder (f. eks. smerter i rygg, nakke eller høyre kne).

    For kunder med Behandlingsavtale Topp kreves det ikke henvisning til behandling hos psykolog eller tverrfaglig rådgivningstjeneste.

    Har du hatt utgifter i forbindelse med gjennomført behandling?
    Den enkleste måten å søke refusjon av utgifter er med Bli Frisk – vår mobilapp for helseforsikring. Last ned Bli Frisk i App Store eller Google Play.

    Du kan også benytte Refusjonsskjema og/eller Reiseregningsskjema.

    Du trenger å ha kvitteringer tilgjengelig, samt henvisning dersom du ikke har sendt inn denne tidligere.

    Når dekkes reiseutgifter?
    Ved operasjon og/eller sykehusinnleggelse.
    Ved legespesialistbehandling og røntgen/bildediagnostikk dersom avstanden mellom hjem og behandlingsted er over 150 km (én vei).

    24-timers rådgivningstjeneste
    Dersom du har Behandlingsavtale Topp har du tilgang til vår døgnåpne tverrfaglige rådgivningstjeneste. Du kan ringe og snakke med profesjonelle samtalepartnere ved for eksempel stress, depresjon eller andre psykososiale problemstillinger.

    Tjenesten leveres i samarbeid med Falck Healthcare. Du kan lese mer om hva den inneholder på Falcks hjemmeside.

    Ring vår Helpline på 800 83 313  (åpent hverdager 8-17), så hjelper vi deg med å sjekke om du har tjenesten inkludert i din avtale og setter deg i kontakt med Falck. Utenfor vanlig åpningstid kan du ringe direkte til Falck på telefonnummer 800 20 555 – informer dem om at du har Behandlingsavtale Topp gjennom Storebrand Helseforsikring og oppgi ditt avtalenummer.

  • Kontakt oss 9
    Helpline
    Helpline er vårt team av helsepersonell som hjelper deg med bestilling og koordinering av behandling. Du kan ringe direkte til Helpline på 800 83 313, eller sende e-post til helplinehelse@storebrand.no.

    Oppgjør
    For spørsmål vedrørende oppgjør og refusjon av behandlingsutgifter, send e-post til skadehelse@storebrand.no eller ring 22 31 13 30.

    Kundeservice
    Hvis du vil gjøre endringer på din avtale, eller har spørsmål vedrørende betaling/fakturering etc., kan du sende e-post til infohelse@storebrand.no eller ringe oss på 22 31 13 30.

    Risikovurdering
    For spørsmål angående medisinsk helsevurdering av din søknad om forsikring, send e-post til risiko@storebrand.no eller ring oss på 22 31 13 30.

    Vår postadresse
    Storebrand Helseforsikring AS
    Professor Kohts vei 9, Postboks 464, 1327 Lysaker

    Faks
    23 31 71 21

  • Last ned skjema 10
Illustrasjon

Bli Frisk – ny mobilapp for helseforsikring

  • Enkelt å bestille behandling eller søke refusjon.
    Du kan ta bilde av henvisninger og kvitteringer med integrert kamerafunksjon.
  • Se oversikt over vårt behandlingsnettverk.
  • Elektronisk helsekort med opplysninger om din forsikringsavtale.

Last ned appen i    eller   

Jarles Jobbstrekk