I samarbeid med Lenke til forsiden

A+ Helseforsikring

  • Kom deg raskt tilbake til hverdagen igjen om du blir syk eller skadet.
  • Med helseforsikring får du spesialistbehandling innen 10 virkedager.

Hva dekker helseforsikringen?

Basis



Helpline

Dekket i denne forsikringen

Behandling hos spesialist

Dekket i denne forsikringen

Røntgen og bildediagnostikk

Dekket i denne forsikringen

Dagkirurgi

Dekket i denne forsikringen

Sykehus­innleggelse

Dekket i denne forsikringen

Rehabilitering

Dekket i denne forsikringen

Kreftbehandling

Dekket i denne forsikringen

Second opinion

Dekket i denne forsikringen

Legetime over video

Dekket i denne forsikringen

Psykologisk førstehjelp

Dekket i denne forsikringen

Fysikalsk behandling

Dekket i denne forsikringen

Behandling hos psykolog

Dekket i denne forsikringen

24-timers rådgivningstjeneste

Dekket i denne forsikringen

Tabellen viser en forenklet oversikt de viktigste dekningene. Vær oppmerksom på at det alltid er de fullstendige vilkårene som gjelder.

Fullstendige vilkår

Detaljer om helseforsikringen

Flere detaljer og noen av begrensningene som finnes. Vær oppmerksom på at det alltid er de fullstendige vilkårene som gjelder.
 

  • add Best Care

    Storebrand Helseforsikring tilbyr, som eneste aktør i Norge, medisinsk vurdering gjennom Best Cares nettverk.

    Ved alvorlige diagnoser og second opinion hvor det er manglende kompetanse i Norden, benytter vi oss av vårt nettverk Best Care. Best Care er et medisinsk nettverk i Tyskland, bestående av de fremste legespesialister og sykehus.

    Best Care benyttes ved behandling av alvorlige diagnoser, eksempelvis ondartet kreft, hvor det i Norge kan være et begrenset tilbud utover det offentlige helsevesen. Derfor kan Best Care være et verdifullt alternativ eller supplement.

    I de tilfeller hvor behandlingen blir gjennomført på offentlig sykehus i Norge, kan du benytte Best Care til å få en second opinion fra en uavhengig lege. Dette vil gi deg som pasient ekstra trygghet på at det er stilt riktig diagnose, og at du gis best mulig behandling.

    Behandlingen må være forhåndsgodkjent.

  • add Forhåndsgodkjenning av behandling

    All behandling skal forhåndsgodkjennes av Helpline. Dette er en forutsetning for at forsikringsselskapet blir ansvarlig.

    Behandling som bookes gjennom Bli frisk-appen er automatisk forhåndsgodkjent.

  • add Egenandel

    Ved behandling hos fysioterapeut, kiropraktor, manuellterapeut eller naprapat gjelder en egenandel på 250 kroner pr. behandling. Dette trekkes fra erstatningsoppgjøret etter meldt skade. Dersom det er avtalt direktefakturering fra behandler til forsikringsselskapet betales egenandelen direkte til behandler ved behandlingstilfellet.

    For øvrig er ingen egenandel og ingen begrensning på ansvarstid eller forsikringssum, med mindre annet er avtalt. Du får dekket din behandling så lenge du har behov for den.

  • add Priser

    Prisen på forsikringen er avhengig av alderen din. Oppgitt pris gjelder per person som er forsikret. Prisene er oppgitt for årlig termin, og kan avvike noe dersom andre terminlengder velges i kjøpsløsningen. Priser pr. 1.1.2024

    • 18-30 år: 2 438 kroner
    • 31-40 år: 3 221 kroner
    • 41-50 år: 4 218 kroner
    • 51-60 år: 6 278 kroner
    • 61-70 år: 11 857 kroner
  • add Kontaktinformasjon

    I Bli frisk-appen, under din profil, kan du kontakte oss gjennom vår meldingstjeneste. Her kan du sende oss henvendelser angående din avtale, behandling, booking av time, refusjon eller andre spørsmål.

    Helpline
    Dersom du ønsker å kontakte helpline, kan du ringe oss på 800 83 313

    Kundeservice
    Du kan kontakte kundeservice på telefon 22 31 13 30 (valg 1) eller send e-post til infohelse@storebrand.no

    Vær oppmerksom på at du aldri bør oppgi sensitive opplysninger i åpen e-post. Storebrand kan ikke garantere at meldinger som sendes med vanlig e-post via internett, ikke blir kjent for andre. Dette gjelder både emnefelt, tekstinnhold og eventuelle vedlegg. Derfor anbefaler vi at du ikke sender fødselsnummer og/eller sensitive opplysninger via vanlig e-post.

    Vår postadresse
    Storebrand Helseforsikring AS
    Postboks 464
    1327 Lysaker

Ofte stilte spørsmål

  • add Hvorfor trenger jeg helseforsikring?

    Med helseforsikring er du garantert behandling innen 10 virkedager. Det er ingen begrensning på kostnader eller varighet på behandling.

    Helseforsikring er ingen erstatning for offentlig helsevesen, men et supplement som gir deg flere alternativer. Vi dekker alt fra en enkel fysioterapitime til kreftbehandling.

  • add Hva betyr garantert rask behandling?

    Med helseforsikring er du garantert behandling eller operasjon på privat sykehus innen 10 virkedager. Gjennomsnittlig ventetid på offentlig sykehus er 2–3 måneder. For mindre alvorlige lidelser, som for eksempel kne- eller ryggsmerter, er ventetiden på behandling og operasjon ofte atskillig lengre.

  • add Jeg har time i det offentlige, kan jeg bruke forsikringen?

    Ja, du kan alltid velge behandling på privat sykehus eller klinikk som alternativ til timen du allerede har fått gjennom det offentlige. Når du har fått ny time gjennom helseforsikringen, er det viktig at du avbestiller den opprinnelige timen slik at du frigir plassen til nestemann i den offentlige helsekøen.

  • add Må jeg fylle ut helseerklæring?

    Nei, du må ikke fylle ut helseerklæring for å kjøpe helseforsikring, men du må svare på fire enkle spørsmål og være 100 prosent arbeidsfør.

  • add Når gjelder forsikringen fra?

    Selskapets ansvar inntrer først 90 dager etter at forsikringen begynte å gjelde.

    • Du kan ikke bruke forsikringen til å dekke behandlingskostnader før 90 dager etter at den har begynt å gjelde (karenstiden).
    • Du kan ikke bruke forsikringen på sykdom som har vist symptomer de første 90 dagene etter at den har begynt å gjelde (symptomklausul).

Angrerett

Du har 14 dagers angrerett når du kjøper forsikringen på nett.

Skjema og mer informasjon ligger sammen med forsikringspapirene du får etter at du har kjøpt forsikringen.